بانک هویت ژنتیک، امسال در کشور اجرایی می شود

رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران وابسته به سازمان پزشکی قانونی کشور گفت :بانک هویت ژنتیک ، امسال در تمامی استان های کشور و نمونه گیری از گروه های متهمان تعیین شده اجرایی می شود .

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از ایرنا، رضا رئوفیان افزود: بر اساس پنجمین جلسه هیات مدیره بانک هویت ژنتیک مقرر شد در سال 96 ، 30 هزار نمونه از گروه های مخاطب تعیین شده (زندانیان پرخطر) در سراسر کشور تهیه و پروفایل آنان در بانک ژنتیک ذخیره شود.
وی ادامه داد: بر اساس این تصمیم در سال 1396 شاهد اجرایی شدن پروژه بانک اطلاعات هویت ژنتیک در سراسرکشور خواهیم بود.
رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران گفت: در سال 1395 بر اساس هماهنگی با دستگاه ها و نهادهای ذی ربط، 6 استان بر اساس جرایم خطرناک اتفاق افتاده در آنها شامل تهران، البرز، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان برای نمونه گیری از زندانیان انتخاب شدند.
وی خاطر نشان کرد: این طرح، ابتدا به شکل پایلوت (آزمایشی )در استان های اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان به اجرا درآمد.
رئوفیان با تشریح شیوه ذخیره سازی نمونه ها در بانک و رفع نواقص و کاستی های کار در مرحله پایلوت تصریح کرد: با آموزش کارشناسان و تعامل بسیار مناسب با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در سالجاری در استان تهران عملکرد بسیار خوبی داشتیم و موفق به اخذ نمونه از گروه های هدف شدیم که امیدواریم این روند در سراسر کشور نیز تکرار شود.
وی افزود: پس از اجرای مرحله پایلوت و رفع نواقص و اصلاح فرآیندها فاز اجرایی بعدی در تهران انجام شد و کار با نتیجه 98 درصدی در تهران بدون هیچ مشکل و ایرادی انجام شد.
رئیس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با اشاره به این موفقیت اظهار امیدواری کرد طرح در مرحله کشور نیز به نحو شایسته، بدون مشکل و مطابق اهداف تعیین شده انجام شود.
رئوفیان همچنین از دو برنامه دیگر بانک اطلاعات هویت ژنتیک خبر داد و اظهار کرد: بانک ژنتیک دست اندرکار دسته‌بندی اطلاعات موجود در آزمایشگاه های سازمان پزشکی قانونی است تا از این اطلاعات نیز موارد کاربردی استحصال و در پایگاه داده بانک ژنتیک وارد شود.

کد خبر 309954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.