۱۰درصد واحدهای تولیدی استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل است

فرماندار آران و بیدگل گفت: ۱۰درصد واحدهای تولیدی استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل است و همچنین شاهد حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان هستیم.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل معینی نژاد در بازدید نمایندگان کشورهای شرکت کننده در کنفرانس مقابله با گرد و غبار از طرح های بیابانزدایی آران و بیدگل اظهار داشت: در طول ۴ دهه گذشته اقدام هایی از جمله نهالکاری، بذر پاشی و مالچ پاشی در راستای بیابانزدایی در این شهرستان صورت گرفته است که ثمره آن وجود ۱۲۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت است.
وی وسعت آران و بیدگل را ۶۰۰ هزار هکتار برشمرد و گفت: از این مقدار وسعت که بیشتر آن منطقه های بیابانی و کویری، ۱۰۶ هزار هکتار کانون فرسایش بادی و ۱۱۰ هزار هکتار نوار ریگ بلند قرار دارد.  
وی میانگین بارندگی در این شهرستان را ۸۰ میلی‌متر برشمرد و افزود: این میزان یک سوم میانگین کشوری و یک دهم میانگین جهانی است.
فرماندار آران و بیدگل با بیان اینکه نرخ بیکاری در آران و بیدگل ۴ درصد است، اظهار کرد: این میزان پایین‌ترین نرخ در استان اصفهان و حتی در کشور است.  
وی تصریح کرد: ۱۰ درصد واحدهای تولیدی استان اصفهان در شهرستان آران و بیدگل است و همچنین شاهد حضور چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی در این شهرستان هستیم.
وی با بیان اینکه این آمار ماحصل اقدامات صورت گرفته در زمینه طرح های بیابانزدایی است خاطرنشان کرد: آماده همکاری متقابل و انتقال تجربیات در زمینه بیابانزدایی با سایر کشورها هستیم.
مرکز شهرستان آران و بیدگل در شمالی ترین نقطه استان اصفهان، در فاصله شش کیلومتری شهرستان کاشان و ۲۱۵ کیلومتری مرکز استان اصفهان قرار دارد.
کنفرانس بین المللی مقابله با گرد و غبار، چالش ها و راه حل ها ١٢ تا ١٤ تیرماه برگزار می شود.
این کنفرانس روز گذشته با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری، گری لوئیس هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران، نمایندگان ۳۴ کشور که بیشترین تاثیر را از این پدیده گرفته ‌اند، در سطح وزرا و کارشناسان در تهران گشایش یافت.
در این کنفرانس سه روزه، وزرا و نمایندگانی از کشورهای مختلف از جمله از کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، چین، آذربایجان، بلژیک، قطر، عمان، کویت، پاکستان، ارمنستان، چاد، عراق، ترکیه، هند، اردن، کره جنوبی، اسلواکی، صربستان و آمریکا حضور دارند.

کد خبر 309879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.