جزییات برگزاری بیست و نهمین جشنوارۀ تئاتر استان اصفهان منتشر شد

بیست و نهمین جشنوارۀ تئاتر استان اصفهان از ۱۳ تا ۱۷ شهریور ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش ایمنا، بر اساس جزییات منتشر شده از سوی دفتر انجمن هنرهای نمایشی اصفهان، با توجه به نامگذاری سال۱۳۹۶ با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» و به منظور ارتقاء سطح کیفی آثار مبتنی بر اجرای عمومی و گزینش آثار برجسته، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی از ۱۳ تا ۱۷ شهریور ماه ۹۶ در اصفهان برگزار می شود.

نکته های قابل توجه ارائه شده برای شرکت در دور بیست و نهم این جشنواره به شرح زیر است:
۱-آن دسته از گروه هایی که از مهر ماه ۱۳۹۵ تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۶ اجرای عمومی نمایش های خود را به پایان رسانده باشند (حداقل پنج اجرا، با تایید اداره فرهنگ ارشاد اسلامی شهرستان و نهایتا اداره کل استان) می توانند متقاضی حضور در جشنواره باشند.
۲- متقاضیان لازم است فرم تقاضانامه، تاییدیه اجرای عمومی و فیلم اجرای عمومی خود را (به صورت چهار DVD) تهیه و تکمیل کرده و حداکثر تا ۲۰ مرداد ماه ۹۶ به دبیرخانه جشنواره استان و یا به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ارسال نمایند.
۳- جشنواره به صورت رقابتی برگزار می شود و صرفا اختصاص به آثار ایرانی و اقتباسی (آداپته ایرانی شده با ذکر مشخصات صاحب اثر) دارد و لازم به ذکر است، آثار نمایشی خارجی در جشنواره پذیرفته نمی شود.
۴- در جشنواره صرفاً آثار صحنه ای شرکت داده شده و مورد داوری قرار خواهند گرفت و متون نمایشی ایرانی که محتوای داستانی آن ها از موضوعات بومی، تاریخی، ادبی سرچشمه گرفته و در راستای موضوع سال باشد، در اولویت قرار خواهند گرفت.
۵-ارائه مجوز کتبی نویسنده برای اجرای عمومی و شرکت در جشنواره به هنگام ارائه تقاضانامه، الزامی است. (مسئولیت پذیرش آثار بدون مجوز به عهده ادارات فرهنگ وارشاد اسلامی و شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش شهرستان است).
۶-انتخاب آثار در مرحله استانی به دو شیوۀ اجرای زنده و بازبینی فیلم، بر اساس اطلاعات مندرج در فرم تقاضانامه صورت می پذیرد.
۷-با توجه به این نکته که انتخاب آثار برگزیده استان نیز، توسط دبیرخانه سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر بصورت بازبینی فیلم انجام می شود به متقاضیان تاکید می شود نسبت به ضبط صدای واضح و با کیفیت ثبت تصویر ی اثر، دقت بالایی داشته باشند تا در مرحلۀ انتخاب آثار استانی و مراحل بعدی دچار مشکل نشوند.
۸- متن نمایش های برگزیده استان می بایست در موعد مقرر، به صورت لوح فشرده در محیط word به همراه مشخصات کامل نویسنده و شماره تماس به دبیرخانه جشنواره فجر ارسال شود.
۹- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای فوق اثبات شود گروه نمایشی از حضور در جشنواره منع خواهد شد.
۱۰- از آن جا که شرایط و امکانات سالن های اجرایی غیر پلاتویی است، فراهم کردن امکانات اجرایی در حد توان دبیرخانه انجام خواهد شد.

گفتنی است، هوشنگ جمشیدیان، رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و شهرستان ها در مورد امتیازات دور بیست و نهم جشنواره اعلام کرده است: پرداخت کمک هزینه به گروه های راه یافته به جشنواره تئاتر استانی از امتیازات این جشنواره بوده و گروه های نمایشی تا ۲۰ مرداد ماه ۱۳۹۶ فرصت دارند تقاضانامه های خود را به دفتر جشنواره به نشانی اصفهان – خیابان آبشار دوم بعد از پل غدیر – اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی – امور هنرهای نمایشی ارائه دهند. همچنین لازم به ذکر است از ۲۸ مرداد تا ۱ شهریور ماه ۱۳۹۶ بازبینی آثار در دستور کار می گیرد و به یاری خداوند متعال از ۱۳ تا ۱۷ شهریور ماه ۱۳۹۶ نیز شاهد برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان خواهیم بود./

کد خبر 309847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.