بازگشت کارگران پلی اکریل از مهر ماه به کار

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: با تزریق اعتبارات و واردات مواد اولیه و همچنین تعمیرات داخلی پلی اکریل، کارگران این کارخانه از مهرماه دوباره به کار خواهند شد.

 به گزارش خبرنگار ایمنا اسرافیل احمدیه ظهر امروز در نشست خبری بزرگداشت هفته صنعت و معدن، با اشاره به اینکه ۲۱۰۰ واحد صنعتی در استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در این واحدهای صنعتی حدود ۲۱۳هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام شده و ۲۶۵ هزار و ۸۷۵ اشتغال ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید، از شهریور ماه ۹۲ تا دی ماه ۹۵، حدود ۱۴۵۹ پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری ۴۶ هزار میلیارد ریال صادر شده است، افزود: اشتغال این واحدها ۲۴هزار و ۷۰۰نفر است که به لحاظ پروانه بهره برداری حدود هشت درصد سهم کشور در استان اصفهان است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان همچنین به صدور ۶۱۹۰ جواز صنعتی اشاره کرد و گفت: یکی از اقدامات مفید در این راستا ابطال دو هزار مورد جواز بدون پیشرفت کار بوده تا فرصت برای افراد دیگر در شهرک‌های صنعتی فراهم شود و سرمایه گذاران واقعی وارد عرصه شوند.

 وی با بیان اینکه استان اصفهان در زمینه طرح هایی با پیشرفت بالای ۴۰ درصد، گفت: در این زمینه ۹۰۰جواز صادر شده همچنین تعداد مجوز طرح های بالای ۶۰ درصد پیشرفت کاری، ۹۸۶ مورد است.

به گفته احمدیه، تعداد مجوزهای بالای ۸۰ درصد پیشرفت کاری ۷۲۹ مورد است که در این زمینه نیز جزء نخستین‌های کشور هستیم.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بیش از ۷۸۱ مورد پروانه بهره برداری در حال کار دارد، افزود: از این تعداد حدود ۴۷ میلیون تن مواد معدنی در سال استخراج می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه ۲۴ اتاق اصناف در استان اصفهان وجود دارد، گفت: ۶۰۱ اتحادیه صنفی و ۱۵۹ هزار واحد صنفی در استان فعال هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه سهم استان اصفهان در طرح رونق حدود ۷۳۴واحد بود که نزدیک به ۱۰هزار میلیارد ریال تسهیلات در اختیارمان قرار داده شد، تصریح کرد: بالغ بر ۴۵۰۰ مورد ثبت نام داشتیم که بیش از ۱۰۰۰ مورد منجر به پرداخت تسهیلات شد و بالغ بر ۸۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

احمدیه ادامه داد: یک ششم طرح رونق کشور در رابطه با طرح های ایجاد توسعه استان اصفهان است و تعداد پروانه های اکتشاف جاری استان حدود ۲۳۷ مورد و ۱۰۵ مورد گواهی کشف صادرشده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد ۷۹۲ معدن، در استان دارای پروانه بهره برداری هستند، بیان داشت: سرمایه گذاری این معادن بالغ بر ۴ هزار و ۷۰۵ میلیارد ریال است  که می توانند از ظرفیت استخراج خود ۴۷ میلیون تن استخراج کنند و اشتغال دربخش معدن حدود۹هزار و ۱۳۳ نفر است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکید کرد: سال گذشته ٢٧٠٠ میلیارد تومان صنایع استان اصفهان از بانک ها تسهیلات دریافت کرده اند.

وی در ادامه در خصوص آخرین وضعیت پلی اکریل اصفهان، گفت: پلی اکریل اصفهان اولین واحد منحصر به فرد در تولید اکرلیک است اما مواد اولیه آن باید از خارج وارد کشور شود همچنین در مورد تامین پلی استر مشکلی نداریم اما مشکل نقدینگی داریم.

احمدیه با اشاره به اینکه تا چند ماه آینده مواد مورد نیاز این کارخانه وارد کشور می‌شود، افزود: پیش از این ۲۰ میلیارد تومان برای رفع مشکلات به این کارخانه تزریق شده بود و قرار است با عقد قراردادهای جدید ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز به این واحد تزریق شود.

وی با تاکید بر اینکه کارگران پلی اکریل تا مهر ماه بیمه بیکاری دریافت می کنند، تصریح کرد: با تزریق اعتبارات و واردات مواد اولیه و همچنین تعمیرات داخلی آن، کارخانه پلی اکریل اصفهان از مهر ماه وارد چرخه کار و کارگران آن دوباره مشغول به کار می شوند.

کد خبر 309727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.