رشد ۱۵۵ درصدی سود خالص فولاد مبارکه در سال ۹۵

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه گفت: سال ۹۵ در این شرکت حدود ۲ هزار میلیارد تومان سود خالص محقق شد که نسبت به سال ۹۴ این میزان، ۱۵۵درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه، امیرحسین نادری از رشد ۱۵۵ درصدی سود خالص این شرکت در سال ۹۵، نسبت به سال قبل خبر داد و افزود: این شرکت در دورۀ ۱۲ ماهه منتهی به سی ام اسفند ۹۵ به ازای هر سهم خود توانست ۲۷۰ ریال سود خالص و در مجموع مبلغ حدود دوهزار میلیارد تومان سود خالص محقق کند.
وی با بیان اینکه بر اساس قوانین و مقررات سازمان بورس، شرکت ها باید اولین پیش بینی درآمد هر سهم خود را در یک سال مالی، یک ماه قبل از شروع سال به سازمان بورس اعلام کنند، افزود: شرکت فولاد مبارکه پیش بینی اولین سود خود را در سال مالی ۹۵به میزان ۱۱۹ ریال اعلام کرده بود.
نادری عملکرد شرکت را در حوزه تولید، خرید مواد اولیه و فروش در سال ۹۵ مثبت ارزیابی کرد و افزود: شرکت فولاد مبارکه در سال ۹۵ توانست با تولید ۶ میلیون و ۷۱ هزارتن انواع محصولات و فروش ۶ میلیون و ۲۰۰ هزارتن محصول به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان، درآمد فروش خود را ۳۰ درصد افزایش دهد.
وی گفت: برغم رشد درآمدی فولاد مبارکه، میزان خرید مواد اولیه شرکت در سال ۱۳۹۵ بالغ بر ۲ هزار و ۸۱۹ میلیارد تومان بوده که ۲، ۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۴ کاهش داشته است.
معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه افزود: همچنین، نسبت به سال مالی ۹۴، سود عملیاتی فولاد مبارکه ۸۵ درصد و سود خالص شرکت ۱۵۵ درصد رشد داشته است.
وی با اشاره به لزوم تهیه صورت های مالی تلفیقی افزود: صورت های مالی شرکت بر اساس استانداردهای حسابداری به صورت تلفیقی با شرکت های سرمایه پذیرگروه فولاد مبارکه و شرکت اصلی تهیه می شود.  
نادری گفت: بر اساس جدول زمانبندی سازمان بورس، صورت های مالی حسابرسی نشدۀ تلفیقی حداکثر ۹۰ روز پس از پایان سال مالی یعنی تا آخر خردادماه و صورت های مالی حسابرسی شده حداقل ۱۰ روز قبل از تاریخ برگزاری مجمع باید بر روی سایت codal منتشر شود.
رئیس امور سهام و مجامع فولاد مبارکه، هم با اشاره به دلایل توقف نماد فولاد مبارکه در بورس گفت: بطور معمول نماد معاملات بورس در موارد متعدد متوقف می شود که از مهمترین این موارد می توان به تعدیل با اهمیت سود هر سهم (منفی یا مثبت) درصورتیکه بیش از ۲۰ درصد و از نظر ریالی بالاتر از ۵۰ ریال، اشاره کرد.
مرتضی شبانی با بیان اینکه آخرین سود پیش بینی شدۀ سال ۹۵ شرکت بر اساس عملکرد ۹ ماهه مبلغ ۱۶۵ ریال اعلام شده بود، افزود: با اعلام مبلغ ۲۷۰ ریال فعلی برای سال مالی ۹۵، سود خالص، ۶۳ درصد رشد را نشان داد که نماد بصورت موقت متوقف شد و پس از بازگشایی با دامنۀ نوسان بازگشایی شد.
وی روند سودآوری شرکت فولاد مبارکه را در سال ۹۶ نیز مثبت ارزیابی کرد و افزود: طبق اولین پیش بینی ارائه شده به بورس، سود هر سهم در سال مالی ۹۶ مبلغ ۲۵۳ ریال برآورد شده که با توجه به عملکرد مثبت شرکت از نظر تولید و فروش در سه ماهۀ اول سال مالی ۹۶، درصد پوشش سود، بسیار مناسب است.

کد خبر 309702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.