آیا سردار در روسیه حرام می‌شود؟

تداوم حضور سردار آزمون در فوتبال روسیه علیرغم همه شایعاتی که همواره درباره پیشنهاد تیم‌های بزرگ اروپایی به او مطرح بوده و هست انتقادهایی را نسبت به لژیونر جوان ایرانی به دنبال داشته است.

به گزارش ایمنا، با وجود شایعاتی که طی سال‌های اخیر در رسانه‌های داخلی یا خارجی درباره علاقه باشگاه‌های بزرگ اروپایی به جذب سردار آزمون مطرح بوده است ملی‌پوش ۲۲ ساله ایرانی فصل به فصل حضورش در فوتبال روسیه را تمدید کرده است.

بازگشت آزمون از روستوف به روبین کازان اخیراً انتقادهای زیادی را متوجه این بازیکن کرده و دوباره این سؤال را مطرح نموده است که چرا آن انتقال بزرگ بالاخره رخ نمی‌دهد. اما آیا واقعاً ستاره تیم ملی در حال حرام کردن استعدادش در روسیه است؟

طبق رنکینگ رسمی یوفا لیگ روسیه ششمین لیگ برتر فوتبال اروپا به حساب می‌آید یعنی درست پشت سر پنج لیگ جذابی قرار گرفته که پیوستن یک بازیکن ایرانی به آنها اتفاقی رویایی محسوب می‌شود. به عبارت دیگر، شاید بتوان گفت لیگ روسیه اگرچه مقصدی آرمانی برای فوتبالیست‌های مستعد به حساب نمی‌آید و دیدارهای آن به نسبت اسپانیا، آلمان، انگلیس و ایتالیا مخاطب بین‌المللی در سراسر جهان ندارد اما بدون تردید یکی از لیگ‌های کاملاً حرفه‌ای و معتبر اروپایی است.

اما ملی‌پوش جوان ایرانی در این لیگ نه چندان رویایی ولی کاملاً معتبر چه جایگاهی دارد؟ سردار که اخیراً از ارزش بازارش اندکی کاسته شده و از ۱۳ به ۱۱ میلیون یورو رسیده است به استناد سایت ترنسفرمارکت در حال حاضر هشتمین بازیکن گران‌قیمت لیگ روسیه به حساب می‌آید. با این اوصاف، با قطعیت می‌توان گفت که آزمون یکی از ستاره‌های شاخص لیگ روسیه است و توقع اینکه در لیگ‌های معتبرتری بازی کند اصلاً انتظار گزافی نیست.

با این وجود، نباید فراموش کرد که آزمون با بازی در همین لیگ روسیه به جایگاه فعلی رسیده است. به نظر نمی‌رسد او که در فوتبال ایران فقط سابقه عضویت در تیم جوانان سپاهان را دارد و در لیگ برتر ایران حتی یک دقیقه هم بازی نکرده است مسیر نامناسبی را برای پیشرفت در فوتبال اروپا انتخاب کرده باشد. ضمن آنکه، این بازیکن در ۲۲ سالگی هنوز یک آینده حرفه‌ای طولانی را پیش روی خود می‌بیند و اگر اتفاق خاصی نیفتد این پتانسیل را دارد تا دست‌کم تا یک دهه دیگر در فوتبال اروپا بدرخشد. پس شاید ایراد خیلی جدی به او وارد نباشد اگر برای بازی در لالیگا یا بوندسلیگا یا تحقق بخشیدن به رویای حضور در فوتبال جزیره آنقدرها هم عجله ندارد.

کد خبر 309571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.