استفاده از روبات برای استخراج زهر عقرب

محققان روبات جدیدی را طراحی کردند که قادر است زهر عقرب را بگیرد و جایگزین روش‌های سنتی این کار شود.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از ساینس دیلی، زهر عقرب در صنایع دارویی به منظور ساخت داروهای مالاریا و سرطان کاربرد دارد. اما فرآیند تحصیل آن به صورت دستی، امری بسیار خطرناک و دشوار است و معمولا توسط دو متخصص انجام می‌شود. گزیده شدن توسط عقرب و برخورد با دستگاه شوک الکتریکی که در فرآیند زهرگیری به‌کار می‌رود دو مورد از این خطرات مهلک محسوب می شوند. 
اما روبات جدید که VES4 نام دارد، به‌گونه‌ای طراحی شده است که زهر عقرب را بدون آسیب رساندن به جانور، استخراج کند و امنیت بیشتری برای انسان‌های درگیر در جریان کار به همراه دارد. این روبات دم عقرب را گرفته و با استفاده از پالس‌های الکتریکی جانور را تحریک می‌کند تا زهر ترشح کند. سپس این زهر به طور ایمن جمع‌آوری و نگهداری می‌شود. کاربر VES4 با استفاده از یک دستگاه کنترل از راه دور می تواند کلیه فرآیند زهرگیری را هدایت کند. 
عملکرد این روبات روی گونه‌های مختلف عقرب آزمایش شده و قادر است تنظیمات مربوط به زهرگیری از هر گونه را به خاطر بسپارد. همچنین اطلاعات مربوط به گونه در درست زهرگیری را از طریق یک نمایشگر در اختیار کاربر قرار می‌دهد. 

کد خبر 309530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.