آخرین وضعیت دو پروژه انتقال آب به کرمان تشریح شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه استان کرمان آخرین وضعیت دو پروژه انتقال آب به کرمان را تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، ابراهیم علیزاده با اشاره به اینکه کرمان جزء کلانشهرهایی است که چندین سال دچار تنش آبی است، اظهار کرد: این مساله تنها مربوط به سال جاری نیست و همواره در مرکز استان با کسری آب حدود یک متر مکعب در ثانیه روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۷ درصد آب شرب استان کرمان از منابع آب زیرزمینی تامین می شود، افزود: این امر نکته ای منفی است چرا که منابع آبی استان روز به روز از لحاظ کمیت و کیفیت دچار مشکل می شوند.

علیزاده با بیان اینکه طرح های آبرسانی بسیار خوبی در دست اقدام است که تمامی مناطق استان را پوشش می دهد، گفت: اجرای این طرح ها زمان بر است و با اتمام طرح های انتقال آب مشکل آب شرب در سراسر استان کرمان حل می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان تصریح کرد: در حال حاضر ۲۷۰ کیلومتر خط انتقال پروژه انتقال آب به شهرهای شمالی استان کرمان در حال اجراست.

وی ادامه داد: این پروژه از کرمان به سمت رفسنجان و سپس انار در حال اجراست و مابقی این پروژه باید با فاینانس خارجی اجرا شود.

علیزاده از پیشرفت ۶۵ درصدی ساخت سد شهیدان امیر تیموری خبر داد و بیان کرد: تاکنون ۴۰ کیلومتر از ۷۷ کیلومتر خط انتقال آب از صفارود به کرمان انجام شده است.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۵ درصدی تصفیه خانه این پروژه گفت: حفاری تونل ۳۸ کیلومتری این پروژه در حال انجام است که تاکنون حدود ۱۰ کیلومتر آن اجرایی شده و عملیات ادامه دارد.

پلمب دو هزار و ۷۱۱ چاه غیرمجاز در کرمان

مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان در خصوص وضعیت دشت های استان کرمان تصریح کرد: هیچ محدوده مطالعاتی آزاد در استان کرمان نداریم تنها یک بخش جزئی آزاد است که دارای آب نیست و مابقی دشت های استان ممنوعه است.

وی از صرف بیش از ۹۵ درصد آب های استان در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: نصب کنتورهای هوشمند، انسداد چاه های غیرمجاز، خاموشی موتور پمپ ها در ماه هایی که نیاز به آب نیست از جمله اقداماتی است که برای کاهش مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی به کار گرفته می شود.

علیزاده از وجود ۱۱ هزار چاه غیرمجاز در استان کرمان و گفت: دو و هزار و ۷۱۱ چاه غیرمجاز از سال ۹۴ تاکنون در استان کرمان پلمب شده است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای استان کرمان تاکید کرد: از طریق قانونی برای پلمب چاه های غیرمجاز با جدیت اقدام می شود.

کد خبر 309507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.