استفاده از هورمون در مرغ موضوعی دروغین/دلالان وارد بازار مرغ شدند

دبیر انجمن صنفی مرغ داران گوشتی اصفهان پیرامون استفاده از هورمون در مرغ‌ها، گفت: این موضوعی دروغین و انحرافی است و در کشور اصلا برای رشد سریع مرغ، هورمون مصرف نمی‌شود.

بهرام پاکزاد در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایمنا با اشاره به اینکه ۲۷ هزار مرغ‌دار گوشتی در کشور داریم، اظهار داشت: به جرات می‌گوییم که اصلا از هورمون مصرف نمی‌کنند و حتی سازمان دامپزشکی و اتحادیه مرغداران نیز این موضوع را بارها تکذیب کرده‌اند.

وی ادامه داد: تاکنون هیچ نمونه آزمایش مورد تاییدی مبنی بر استفاده هورمون در مرغ و اعلام نام تجاری آن در کشور تایید نشده است.

دبیر انجمن صنفی مرغ داران گوشتی اصفهان با بیان اینکه سرانه مصرف مرغ در کشور به ازای هر نفر در سال ۲۴ کیلوگرم است، افزود: این میزان مصرف در خانواده مرغ داران حتی به ۵۰ کیلوگرم هم می‌رسد.

وی بیان داشت: هر کسی که چنین ادعایی دارد باید آزمایشات مربوط و مورد تایید استفاده از هورمون رشد در مرغ‌ها را ارائه دهد.

پاکزاد با تاکید بر اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی امروز بر روی مرغ مهندسی ژنتیک انجام می‌شود، گفت: در این شرایط رشد عضله و سینه مرغ خوب است اما درصد بیماری آنها بیشتر می‌شود.

جوسازی در بازار مرغ و ورود دلالان

وی اظهار کرد: در این شرایط ما با اعمال محدودیت غذایی ۲۱ روزه به مرغ شرایط رشد سینه و ران آن را متناسب با ریه و قلب آن سازگار می‌کنیم.

دبیر انجمن صنفی مرغ داران گوشتی اصفهان تاکید کرد: استفاده از هورمون در ایران و دیگر کشورها در مرغ اصلا انجام نمی‌شود و این موضوع باید ثابت شود.

وی پیرامون برخی از بیماری‌های مرغ و استفاده از آنتی‌بیوتیک برای درمان آنها، گفت: تا ۲۰ سال پیش در تمام دنیا و حتی ایران برای پیشگیری از بیماری به مرغ آنتی بیوتیک می‌دادند، اما این امر بسیار هزینه بر بود و امروز مرغداران تمایلی برای این کار ندارند.

پاکزاد بیان داشت: چنانچه مرغ درگیر بیماری شد طبق دستور دامپزشک برای آن آنتی بیوتیک تجویز می‌شود و تا هشت روز بعد قبل از کشتار باید داروی دام قطع شود.

وی افزود: سازمان دامپزشکی در تمام کشتارها نظارت لازم را انجام می‌دهد و با عدم رعایت این شرایط از کشتار مرغ جلوگیری می‌کند.

دبیر انجمن صنفی مرغ داران گوشتی اصفهان خاطر نشان کرد: جوسازی‌ها پیرامون مرغ موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود و عده‌ای بدون تخصص در این امر، و یا دلالان و واسطه‌ها و همچنین افرادی که سودای واردات مرغ دارند از این شرایط سود خواهند برد.

کد خبر 309489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.