در زمینه مبارزه با مواد مخدر نباید به انتشار آمار اکتفا کنیم

شهرضا – فرماندار شهرضا با تأکید بر ضرورت اتخاذ رویکرد واقع بینانه در مبارزه با مواد مخدر، گفت: برای مقابله با این معضل اجتماعی نباید به انتشار آمار اکتفا کنیم، بلکه باید با پیشبینی برنامه های زمانبندی شده، امکان مهار این آسیب اجتماعی را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محسن گلابی در همایش پیشگیری از اعتیاد که در سالن اجتماعات شهرداری شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: طلاق، خودکشی، همسرآزاری، کودک آزادی و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی دیگر متأثر از مصرف مواد مخدر و پدیده شوم اعتیاد در جامعه است.

وی ادامه داد: کشور ایران با اهداء ۴ هزار شهید و بیش از ۱۳ هزار جانباز، خدمات شایان توجهی در راستای مبارزه با مواد مخدر ارائه داده است.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا، تنوع طلبی، لذت گرایی افراطی، کاهش کنترل والدین و ضعف اعتقادات مذهبی را از جمله علل گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر برشمرد و افزود: ضعف مهارت‌های ارتباطی و عدم وجود امکانات مشاروه‌ای کافی از جمله دیگر علل افزایش آمار اعتیاد جوانان در جامعه است.

گلابی بیان کرد: والدین باید قبل از آنکه وسایل ارتباط جمعی جدید را برای فرزندان خود تهیه کنند فرهنگ استفاده از آن‌ها را آموزش دهند و از هنجار شکنی در این خصوص جلوگیری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: کشور ایران سالانه مبالغ زیادی را صرف مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیب‌های ناشی از معضل شوم اجتماعی می‌کند.

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا اذعان کرد: متأسفانه امروزه مصرف مواد مخدر در جامعه بانوان و در بین جوانان شیوع پیدا کرده و دشمن از این طریق قصد دارد دو گروه مهم و تأثیرگذار جامعه را از گردونه فعالیت‌های اجتماعی حذف کند.

گلابی تصریح کرد: مصرف مواد مخدر در کشور تنها افراد معتاد را درگیر آسیب‌های آن نمی‌کند، اعتیاد باعث می‌شود ۱۰ درصد از جمعیت جامعه ایرانی را که زنان و فرزندان معتادان هستند نیز به تبع اعتیاد فرد معتاد، در معرض آسیب قرار دهد.

وی گفت: دشمن به دنبال فلج کردن ارکان اصلی اقتصادی و اجتماعی کشور و حذف نیروی انسانی مولد و کارآمد از عرصه‌های مختلف تولید و خدمات رسانی، اقدام به اشاعه مصرف مواد مخدر در بین تمامی اقشار جامعه به ویژه جوانان می‌کند.

فرماندار شهرضا تأکید کرد: آمریکا، اسرائیل و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی به خوبی دریافته‌اند که از طریق جنگ و مقابله نظامی توان ضربه زدن به کشور و نظام را ندارند بنابراین از راه‌های دیگری که بدترین آن‌ها توزیع مصرف مواد مخدر در جامعه است، اهداف شوم خود را دنبال می‌کنند.

وی اذعان کرد: یکی از بدترین آثار مصرف مواد مخدر «توهم زایی» است تا جایی که افرادی که اقدام به مصرف مواد مخدر صنعتی و شیمیایی می‌کنند اقدام به ضرب و جرح، قتل و حتی تجاوز جنسی به محارم و نزدیک‌ترین افراد خانواده خود می‌کنند./

کد خبر 309487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.