رسالت دولت و مجلس برای ریشه‎‌کنی قاچاق/با قاچاقچیان دانه درشت برخورد نمی‌شود

نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز با انتقاد بر اینکه با قاچاقچیان دانه درشت کالا که از این راه درآمدهای تیلیاردی کسب می کنند، برخوردی نمی‌ شود، گفت: مبارزه با قاچاق کالا را باید از مبادی ورودی آغاز کرد و سرمنشا ورود این کالاها به کشور را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا سید ناصر موسوی لارگانی با انتقاد بر اینکه متاسفانه با کسانی که کانتینر کانتینر کالاهای قاچاق وارد کشور می‌ کنند، برخورد نمی ‌شود، افزود: اما در یک مغازه کوچک که تعدادی لوازم یا تعدادی لباس قاچاق پیدا می ‌شود سریعا کالا را ضبط و برای مغازه دار، جریمه ‌های ۲ برابری اعمال می‌ کنند.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد، قاچاقچیان کالا در مبادی ورودی با انجام تبانی اقدام به جا به جایی این نوع کالاها می کنند، افزود: با قاچاقچیان دانه درشت کالا که از این راه درآمدهای تیلیاردی کسب می کنند، برخوردی نمی‌ شود.  
نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی پیش از این نیز در این رابطه چندین جلسه برگزار کرده است و بار دیگر بصورت غیرعلنی به این موضوع خواهد پرداخت.
وی با اشاره به تاثیر مخرب ورود کالای قاچاق بر اقتصاد کشور گفت: یکی از مشکلات کنونی که اقتصاد کشور را با چالش فراوان مواجه کرده قاچاق کالا و ارز است.  
موسوی لارگانی افزود: این مشکل جامعه را بسیار رنج می ‌دهد و به قدری حاد شده که رهبر معظم انقلاب به این موضوع ورود کردند.  
وی اظهارکرد: قاچاق کالا و ارز، جامعه را دچار بحران رکود و معضل بیکاری می کند لذا رهبری در این باره فرمودند که هر کجا کالای قاچاق دیدید معدوم کنید.  
نایب رئیس هیات تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز افزود: این به این معناست که ما مسئولان وظیفه خود را به درستی انجام ندادیم که رهبری چنین دستوری صادر می‌کند.  
وی با اشاره به اینکه هیأت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز چندی پیش تشکیل شده و اعضای آن مشخص شدند، گفت: با شروع جلسات رسمی مجلس از هفته جاری این هیأت فعالیت خود را بصورت رسمی آغاز می ‌کند.  
موسوی لارگانی با بیان اینکه اکنون مجلس و دولت، رسالتی بیشتر برای ریشه کنی قاچاق کالا بر دوش دارند، اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی و دولت باید بصورت جدی‌ تر به این موضوع بپردازد.  
وی افزود: دولت و مجلس و همچنین قوه قضائیه اگر دلسوز نظام و تولید کنندگان هستند باید بصورت جدی و بدون هیچگونه اغماض و در نظر داشتن وابستگی به نهاد، ‌ دستگاه یا جناح خاصی با وارد کنندگان این کالاها برخورد کنند.
نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: در صورت رسیدگی و برخورد قوای سه ‌گانه با قاچاق کالا و ارز، منویات و فرمان رهبر معظم انقلاب در این رابطه محقق خواهد شد.  
وی افزود: بنابر فرموده رهبری، واردات کالاهایی که توان ساخت و مشابه آنها در داخل وجود دارد حرام شرعی است و باید از ورود آنها جلوگیری شود.  
موسوی لارگانی اضافه کرد: در این رابطه فتوا صادر شده و اطاعت آن واجب است و باید جلوی ورود کالاهای مشابه خارجی که در داخل کشور تولید می‌شود، گرفته شود و در این صورت اقتصاد کشور مقاوم خواهد شد.

کد خبر 309415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.