بهبود فضای کسب و کار اصناف با توسعه صادرات امکان پذیر است

رئیس کمیته صادرات کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان گفت: مطالعات ما بر روی کشورهایی که همچون ایران دچار رکود اقتصادی می شوند نشان می دهد که در این برهه ها لایه های مردمی اقتصاد که در ایران همان اصناف هستند فعال شده و اقتصاد یک کشور را نجات می دهند.

به گزارش ایمنا مجید کرباسچی در دیدار با هیات تجاری از کشور عمان که با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف، ۳۰ تن از روسای اتحادیه های صنفی و اعضای کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف برگزار شد، بیان داشت: در واقع اقتصاد خرد ناجی اقتصاد کلان کشورها می شود.

رئیس اتحادیه فناوری اطلاعات اتاق اصناف مرکز استان اصفهان به ضرورت اصلاح حلقه معیوب عرضه و تولید و سرمایه در کشورمان ایران اشاره کرد گفت: در حال حاضر باید مازاد تولید در اصفهان به بازارهای تقاضای جدید متصل شود، منظور از بازارهای جدید همان بازارهای هدف صادراتی است.

وی به مزیت های نسبی کالاهای تولید شده در اصفهان اشاره کرد و افزود: زمانی که عرصه فعالیت اقتصادی در کشور محدود و محدودتر می شود  می توان با متمرکز کردن صادرات اصناف و اقتصاد خرد و انجام معاملات کوچک  فضای کسب و کار را در استان بهبود بخشید.

کرباسچی تصریح کرد: ما در کمیسیون اقتصادی ایجاد مزیت گروهی در اتحادیه هایی که محصولات آنان قابل صادرات است متمرکز شدیم تا با حمایت هیات رئیسه از شرایط کنونی اقتصادی فاصله بگیریم.

وی بزرگ کردن بازار برای اصناف اصفهان را تنها راهکار برای برون رفت از مشکلات فعلی دانست و گفت: ایجاد شرکت های تعاونی و کنسرسیوم های صادراتی نیز از جمله قالب هایی است که اصناف می توانند کالا و خدمات خود را تحت پوشش این نهادها به کشورهای دیگر صادر کنند.

رئیس کمیته صادرات کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان خاطرنشان کرد: روسای اتحادیه ها، کمیسیون های تخصصی و در راس این هرم هیات رئیسه اتاق اصناف به عنوان موکلین مردم در اقتصاد خرد باید  چرخه محدود عرضه و تقاضا برای اصناف اصفهان را اصلاح کرده و به بازار های خارجی توسعه دهند. به گزارش روابط عمومی اتاق اصناف، شامگاه شنبه هیات تجاری از کشور عمان با هیات رئیسه و ۳۰ تن از روسای اتحادیه های صنفی اتاق اصناف مرکز استان اصفهان دیدار کردند. در این دیدار ظرفیت های اقتصادی اصفهان  تشریح و درباره فرصت ها و موانع همکاری بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

کد خبر 309339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.