اصناف اصفهان به دنبال بازارهای جدید صادراتی هستند

رئیس اتاق اصناف مرکزاستان اصفهان گفت: تنها راه پیش روی اصناف اصفهان برای بهبود وضعیت فعلی راه یافتن به بازارهای جدید صادراتی است.

به گزارش ایمنا رسول جهانگیری در دیدار با هیات تجاری از کشور عمان که با حضور هیات رئیسه اتاق اصناف، ۳۰ تن از روسای اتحادیه های صنفی و اعضای کمیسیون اقتصادی اتاق اصناف برگزار شد، اظهار کرد: اصناف اصفهان ظرفیت بسیار بالایی در ارائه خدمات فنی و مهندسی و همچنین تولید دارند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه گذشته  یکی از مهمترین دغدغه های هیات رئیسه اتاق اصناف یافتن راهکار برای برون رفت اصناف از رکود فعلی بوده است، افزود: تنها راه پیش روی اصناف اصفهان برای بهبود وضعیت فعلی راه یافتن به بازارهای جدید صادراتی است.

وی تصریح کرد: ارتباط تجاری با کشور عمان اولین گام تجاری متمرکز اصناف اصفهان در راستای بهبود وضعیت اقتصادی اصناف اصفهان است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان با اشاره به اینکه در حال حاضر نیز محصولات تولیدکنندگان اصفهانی در بازارهای خارجی به واسطه دلال ها صادر می شود، گفت: با ورود تخصصی و هدفمند اصناف به بازارهای صادراتی دست دلال ها کوتاه و میزان ارزآوری اصناف افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس اغلب کشورهای وارد کننده هستند، گفت: باید از این فرصت برای توسعه بازار اصناف استفاده کرد.

جهانگیری با اشاره به شرایط خاص اصناف در اصفهان، خاطرنشان کرد: اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در راستای بیانات مقام معظم رهبری و برای تحقق اقتصاد مقاومتی پای در بازارهای صادراتی گذاشته است.

وی با اشاره به شرایط و روابط حاکم سیاسی بر منطقه خاورمیانه اتخاذ رویکردهای صحیح برای انتخاب شرکای اقتصادی برای اتاق اصناف اصفهان بسیار اهمیت دارد.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان از کمیسیون اقتصادی خواست بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری ارائه شده از سوی این شرکت را به صورت دقیق بررسی کرده و نتیجه را به هیات رئیسه اتاق اعلام کند.

دراین جلسه شرایط سرمایه گذاری در کشور عمان و همچنین درباره نوع کالاهای تولیدی در اصفهان که  برای صادرات مزیت نسبی دارند، بحث و بررسی شد.

کد خبر 309334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.