پیشرفت ۱۰۷ درصدی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی اصفهان

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهادکشاورزی استان اصفهان از پیشرفت ۱۰۷درصدی پروژهای اقتصاد مقاومتی طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با وجود کاهش ۳۵ درصدی منابع آبی و کاهش ۲۲ درصدی سطح زیر کشت کشاورزی در سطح استان اصفهان، شاهد حفظ میزان تولیدات بخش کشاورزی استان در حجم بالغ بر ۶ میلیون تن هستیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا احمد صفی با اشاره به اینکه یکی از اهداف جهاد کشاورزی تامین امنیت پایدار غذایی است، تاکید کرد: این موضوعی است که تمام مسئولان کشور تاکید وِیژه‌ای بر آن دارند.

وی ادامه داد: استان اصفهان با داشتن سه درصد از اراضی کشاورزی کشور، بیش از ۶ درصد تولید محصولات کشاورزی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان اضافه کرد: در سال زراعی گذشته میزان اراضی زراعی استان ۲۶۰ هزار هکتار، باغات ۷۵ هزار هکتار و آیش ۲۳۳ هزار هکتار بوده و مجموع تولیدات بخش کشاورزی استان در این سال زراعی در حدود ۶ میلیون تن حفظ شده است.

وی میزان تولیدات دامی استان را سالانه بیش از یک میلیون و ۵۳۶ هزار تن عنوان کرد و افزود: در این بخش اقدامات بسیار خوبی شکل گرفته و در حال حاضر در زمینه تولید بسیاری از مواد پروتئینی همچون گوشت مرغ، شیر و تخم مرغ در جایگاه بسیار خوبی در کشور هستیم.

صفی اضافه کرد: با وجود کاهش ۳۵ درصدی منابع آبی و کاهش ۲۲ درصدی سطح زیر کشت کشاورزی در سطح استان اصفهان، شاهد حفظ میزان تولیدات بخش کشاورزی استان در حجم بالغ بر ۶ میلیون تن هستیم که نشان از انجام اقدامات گسترده و افزایش بهره‌وری در این مقوله است.

وی میزان صادرات محصولات کشاورزی از گمرکات استان در سال ۹۵ را بالغ بر ۸۸ میلیون دلار برشمرد و گفت: در تمام بدنه کشاوررزی استان اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است، در سال ۹۵ در زمینه اجرای طرح‌های آب و خاک، بیش از چهار هزار هکتار از اراضی تجهیز و نوسازی، ۱۴ هزار و ۳۶۵ هکتار اجرای آبیاری تحت فشار، چهار هزار و ۴۳۰ هکتار اجرای شبکه‌های سه و چهار و اقدامات گسترده دیگری شکل گرفته است.

 معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان سطح گلخانه‌های استان را یک هزار و ۶۰۰ هکتار عنوان کرد و ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که توانست کمک خوبی به بخش کشاورزی داشته باشد، طرح بخشودگی سود تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است، در همین زمینه در چند ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار مورد تعیین تکلیف شد.

وی درخصوص جایگاه بخش کشاورزی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: خوشبختانه پیشرفت پروژه‌های پیش‌بینی شده اقتصاد مقاومتی بخش کشاورزی استان در سال ۹۵ به طور متوسط به ۱۰۷ درصد رسید که این نشان از موفقیت چشمگیر جهاد کشاورزی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

صفی نقش و جایگاه کشاورزی در برنامه ششم را ویژه ارزیابی کرد و گفت: در راستای پیشبرد اهداف کلان کشور و موفقیت بخش کشاورزی نیاز به انجام اقداماتی است که از آن جمله می‌توان به حمایت همه جانبه از بخش کشاورزی، تامین اعتبارات و منابع مورد نیاز، تسهیل سرمایه‌گذاری و رفع موانع این بخش، کمک به ساماندهی و تقویت تشکل‌های بخش کشاورزی و سایر موارد اشاره کرد.

کد خبر 309273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.