تعیین سرمایه‌گذار قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان با اعتبار ۳ هزار میلیارد ریال

در جلسه ای با حضور استاندار اصفهان، تعیین سرمایه گذار قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان با اعتباری بالغ بر ۳ هزار میلیارد ریال صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه تعیین سرمایه گذار برای قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان، اظهارداشت: با پیگیری های چند ساله مدیریت استان، پروژه کنارگذر شرق اصفهان که چندین سال از زمان اجرای آن گذشته بود در ریل اجرا فرار گرفت.
استاندار اصفهان با بیان اینکه دو قطعه اول و دوم این پروژه تعیین تکلیف شده است و قطعه اول به زودی بهره برداری شده و در بار ترافیکی قرار خواهد گرفت، افزود: قطعه سوم مجوز لازم را از دولت دریافت کرده است و تفاهم نامه آن با شرکت همیاری شهرداری ها و دهیاری های استان اصفهان برای پیمانکاری این پروژه صورت گرفته است.
زرگرپور یادآور شد: موقعیت این پروژه و عبور از کنار شهر بهارستان و اتصال به جاده شیراز، موقعیت مناسبی را فراهم کرده است و با توجه به اینکه ظرفیت های سازمان همیاری ها هم اکنون برای همه مشخص شده است می تواند این توانمندی را در پروژه ی سوم بکار گیرد.
زرگرپور افزود: قطعه سوم کنارگذر شرق اصفهان به طول۲۸ کیلومتر ا ز کنار باغ رضوان شروع و تا گردنه لاشتر بعد از بهارستان پایان می یابد که چشم انداز مطلوبی خواهدداشت وبدین ترتیب کل کنار گذر شرق اصفهان تعیین تکلیف شده و نتایج مطلوب آن برای استان و کشور مشهود خواهد بود.
وی کاهش طول مسیر و زمان سفر در مسیر ترانزیت شمال- جنوب، کاهش تردد ماشین آلات سنگین به منطقه شهری اصفهان، کاهش خطرات جاده ای و تلفات و خسارات، کاهش مصرف سوخت و ... را از مزایای این پروژه خواند و افزود: این پروژه سرمایه گذاری و درآمد پایدار و امکان بهره برداری از کاربری های جانبی را فراهم می آورد.
استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه برای طی شدن روال قانونی قطعه سوم باید مدل اقتصادی آن به طور کامل تهیه شود، افزود: چنانچه مدل اقتصادی مقرون به صرفه و IRR آن مثبت باشد در خصوص این پروژه اقدام خواهد شد.
وی با اشاره به سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریالی در این پروژه، اظهارداشت: اینکه این پول و سرمایه در راه حل مشکلات استان هزینه شود کار خوب و مطلوبی خواهد بود و نتایج آن در آینده خود را نشان خواهد داد.
زرگرپور در ادامه بر تعیین تکلیف ۱۶۰۰ لیتر پساب توسط سازمان همیاری ها براساس قرارداد سال های گذشته تاکید کرد و گفت: باید این موضوع در یک دوره مشخص و محدود پیگیری و به نتیجه برسد.

کد خبر 309242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.