پیوست سلامت برای پروژه های شهری از مصوبات شورای شهر است

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:یکی از مباحثی که مطالبه آن در دوره چهارم شروع شده است، پیوست سلامت برای پروژه های شهری است که خوشبختانه در تاکیدات بودجه شهرداری در ۲ سال گذشته جز مصوبات شورای اسلامی شهر بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامحسین صادقیان در جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: از مهمترین مشخصه های شورای دوره چهارم توجه ویژه به حوزه سلامت است.

وی افزود: در دوره چهارم با شکل گیری کمیسیون بهداشت سلامت و خدمات شهری علاوه بر استفاده از ظرفیت بالقوه مدیریت شهرداری در این خصوص شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم پیگیر و مطالبه گر حقوق آنها در حوزه سلامت از نهادهای متولی شد.

 رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا ادامه داد: جلسات متعددی با این نهادها از جمله دانشگاه علوم پزشکی، سازمان نظام پزشکی، مدیریت درمان تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، اداره دامپزشکی، بهزیستی، محیط زیست، آب منطقه ای  و آب و فاضلاب برگزار شد که منجر به اقدامات خوبی برای مردم شهر اصفهان شد و حتی بعضی از نتایج آن اقدامات عاید مردم استان شد.

صادقیان تاکید کرد: به اذعان متولیان امر اقدامات شورای اسلامی شهر در این حوزه موثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شکل گیری کمیته سلامت شهروندان در ستاد شهرداری و ایجاد خانه های سلامت در مناطق کانون های سلامت در محلات اقدامی بود که جهت ارتقاء فرهنگ سلامت مردم صورت گرفت.

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورا اظهارکرد: یکی از مباحثی که مطالبه آن در این دوره شروع شده است، پیوست سلامت برای پروژه های شهری است که خوشبختانه در تاکیدات بودجه شهرداری در ۲ سال گذشته جز مصوبات شورای اسلامی شهر بوده است

صادقیان ادامه داد: انتظار می رود شهرداری در دوره پنجم نیز با توجه به اهمیت موضوع، پیگیر آن باشد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در فصل گرما واقع شدیم و مسئولان امر در خصوص صرفه جویی در مصرف آب تذکر می دهند، متاسفانه با بی مبالاتی در آبیاری فضای سبز که باعث سرازیر شدن آب در خیابان ها می شود موضوع صرفه جویی در اذهان مردم اثر ندارد .
عضو شورای شهر اصفهان ادامه داد: در این خصوص تذکرات متعددی داده شده است ولی مجددا شاهد این موضوع هستیم بنابراین از معاون خدمات شهری درخواست داریم که با نظارت صحیح هدررفت آب را به حداقل ممکن برساند.

صادقیان در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جمع آوری پسماند خاطرنشان کرد: از اقداماتی که در شورای اسلامی توجه ویژه ای به آن شد تکمیل زنجیره های انتهایی جمع آوری پسماند است.

وی افزود: از آنجایی که تمیزی و نظافت و حمل به موقع زباله یکی از مشخصه های مدیریت شهرداری اصفهان است ولی متاسفانه در حلقه های انتهایی اقدام مؤثری صورت نگرفته است که خوشبختانه در این دوره از شورا و مدیریت شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفته که تعدادی از آنها طی ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد و تفاهم نامه آنها منعقد می شود.

رئیس کمیسیون بهداشت شورا تصریح کرد: از جمله پروژه هاضم در خصوص پسماند آلی پروژه RDF  استفاده از ضایعات پسماند به عنوان سوخت کارخانجات سیمان است که مقدمات اجرایی آن صورت گرفته است.

صادقیان خاطرنشان کرد: خطوط صنایع تبدیلی تولید که pet و گرانول لاک به صورت مشارکتی طی ۲ ماه آینده به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: سازمان دهی پسماند پزشکی که انعقاد قرارداد اولیه آن صورت گرفته است و انتظار می رود در دوره ی پنجم شورای اسلامی شهر این مهم پیگیری شود.

کد خبر 309173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.