تبریز، میزبان اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی

شهردار تبریز از برگزاری اجلاس شهرداران 26 شهر صاحب‌نام جهان در حوزه صنایع‌دستی در تبریز خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از شهریار، صادق نجفی، با اعلام این خبر، اظهار داشت: اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی، با حضور رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه  شورای جهانی صنایع دستی و همچنین معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، 23الی 25 تیر در تبریز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه های اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی، خاطر نشان کرد: این برنامه طی روز 23الی 25 تیر ماه و به میزبانی شهرداری تبریز برگزار شده و در این اجلاس پتانسیل های صنایع دستی شهرهای جهانی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شهردار تبریز یادآور شد: خرسندیم که در سال‌های اخیر، جایگاه بین‌المللی شهر تبری، از مسیر فرهنگ و هنر به مخاطبان بین‌المللی شهر عرضه‌شده است؛ جایگاه ویژه شهر در حوزه شهرجهانی بافت فرش، پایتخت نگاری و پایتخت گردشگری و همچنین میزبانی موفق جشنواره هنرهای اسلامی، موجب شده تبریز  میزبانی اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی را از آن خود کند.

وی تصریح کرد: نتیجه تمام این زمینه‌های بین‌المللی، در خدمت اعتلای جایگاه بین‌المللی شهر و تقویت برنامه‌های گردشگری تبریز 2018 خواهد بود.

 صادق نجفی ارائه گزارش از هنر صنایع دستی تبریز و معرفی هنر- صنعت فرش، معرفی پتانسیل‌های گردشگری تبریز و اقدامات انجام یافته برای میزبانی از گردشگران جهانی از جمله پیش زمینه های لازم برای استقبال از تبریز 2018 عنوان کرد.

وی همچنین گفت: این اجلاس باعث تعامل بیشتر هنرمندان این 26 شهر خواهد شد.

گفتنی است، اجلاس شهرداران شهرهای جهانی صنایع دستی از 23 لغایت 25 تیرماه جاری در هتل گسترش تبریز برگزار خواهد شد.

کد خبر 309102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.