قضات فقط یک آقا بالاسر دارند و آن هم خدا است/40 درصد پست‌های دستگاه قضایی خالی از قاضی است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: قضات کشور و استان اصفهان در رسیدگی به پرونده‌ها فقط به قانون توجه می‌کنند و قضات فقط یک آقا بالاسر دارند و آن هم خدا است و به غیر از احقاق حق به چیز دیگری توجه نمی‌کنند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایمنا، احمد خسروی وفا ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار داشت: این هفته که به نام هفته قوه قضاییه نام‌گذاری شده است، مزین است به نام شهید آیت‌الله دکتر بهشتی، سیدالشهدای انقلاب اسلامی ایران و ۷۲ یار امام راحل که به فیض شهادت نائل شدند.

وی افزود: شهید بهشتی به معنای واقعی کلمه دارای جمیع صفات اخلاقی در حوزه فردی، اجتماعی، سیاست و اقتصاد و در همه ابعاد زندگی انسانی بی‌نظیری بود، در وصف آن شهید بزرگوار که معمار دستگاه قضایی کشور بودند باید گفت به‌تنهایی یک ملت بود برای ملت ما و مظلوم زیست و مظلوم رفت و خوار چشم دشمنان شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان ادامه داد: امروز که قریب به ۴ دهه از عمر انقلاب می‌گذرد، اگر در امور کشور خصوصاً در دستگاه قضایی کشور شاهد موفقیت‌های فراوانی هستیم، دسترنج آن شهید بود.

خسروی وفا گفت: تمام همت آن شهید این بود که دستگاه قضایی کشور اسلامی باشد و لازمه آن قوانین قضات برگرفته از فقه ناب احمدی افزود: شهید بهشتی جلوی خط فکری بنی‌صدر ایستاد و اولین لایحه اسلامی یعنی قصاص را وارد دستگاه قضایی کشور کرد.

وی با اشاره به اینکه مایه فخر قضات است که مبتنی بر قوانین برگرفته از اسلام حکم صادر کنند، گفت: قانون اساسی ما در هر فصل بی‌نظیر است و شهید بهشتی توجه خاصی به استقلال دستگاه قضایی داشتند و این امر بسیار مهم بود اما در زمان طاغوت این استقلال وجود نداشت.

رئیس کل دادگستری اصفهان بیان داشت: قضات کشور و استان اصفهان در رسیدگی به پرونده‌ها فقط به قانون توجه می‌کنند و قضات فقط یک آقا بالاسر دارند و آن هم خدا است و به غیر از احقاق حق به چیز دیگری توجه نمی‌کنند، هم‌چنین از برکات دستگاه قضایی کشور مبارزه مداوم با فساد است.

وی تصریح کرد: امنیتی که در کشور و استان اصفهان وجود دارد در جایی دیگر از عالم وجود ندارد، در کشورهایی که مدعی امنیت و دموکراسی هستند فقط اسمی از امنیت وجود دارد و در خیلی از کشورها اراذل و اوباش حرف اول را می‌زنند اما در اصفهان قضات به همراه نیروی انتظامی امینت را به وجود آوردند.

خسروی وفا با بیان اینکه در دادگستری اصفهان بیش از یک سوم از نیروها ایثارگر هستند، تصریح کرد: ۱۱۸ فرزند شهید، ۱۲۷ جانباز عزیز که در جبهه‌های نبرد حضور داشتند و ۴۰۰ رزمنده در دستگاه قضایی استان شاغل هستند و احکامی که صادر می‌شود سعی می‌شود الهی و مطابق با قوانین جمهوری اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری با همه مشکلات و کم مهری‌ها و اینکه ۶۰ درصد از پست‌هایی دستگاه قضایی خالی از کارمند و ۴۰ درصد خالی از قاضی است و این کمبود نیرو سبب عدم اهتمام قضات به کار خود نشده است، گفت: در سال گذشته در دادگستری اصفهان نزدیک به ۶۸۰ هزار رأی صادرشده است و نیز همه قضات استان از صبح تا شب جهادگونه در حال خدمت هستند و اگر این خدمت نبود وضع قوه قضاییه و دادگستری اصفهان به این خوبی نبود.

رئیس کل دادگستری اصفهان افزود: دادگستری اصفهان در ۴ سال متوالی از سال ۹۲ تاکنون رتبه اول بهره‌وری را کسب کرد و این خدمت بزرگی است که به راحتی به دست نیامده و سعی شده شاخص‌های موجود به درستی اجرا شود تا این افتخار کسب شود.

خسروی وفا اذعان کرد: با کار فرهنگی گسترده‌ای که در زندان‌های اصفهان انجام شده است، ۲هزار و 400 نفر از زندانیان از یک تا بیست جزء قرآن را حفظ هستند؛ نگاه قضات این‌گونه است که از انسان‌هایی که به هر دلیل وارد زندان شده‌اند به معنای واقعی انسان ساخته شود که راه اسلامی را پیش رو بگیرد.

وی بیان کرد: در سال گذشته با رهنمودهای رئیس قوه قضاییه قریب به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع اراضی تصرف شده به بیت‌المال بازگشت و در سال گذشته با مدیریت در دادگستری‌ها بیش از ۱۰ هزار نفر در کارخانه‌های بزرگ مشغول به کار شدند.

وی در پایان گفت: از دغدغه‌های مهم افراد مراجعه‌کننده بحث زمان‌بر بودن رسیدگی به پرونده‌ها است که در سال گذشته این زمان بسیار کوتاه شده است و بسیاری از پرونده‌های مهم که مانده بود مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت: امروز دشمن به دنبال زیر سؤال بردن ارزش‌های اسلامی است و شاهد حمله مستقیم به نهادهای انقلابی از سوی استکبار جهانی هستیم، هم‌چنین با غرض‌ورزی حقوق بشر را در کشور زیر سؤال می‌برند در حالی‌ که ایران اولین کشوری است که حقوق بشر را به معنای واقعی اجرا می‌کند و این در حالی است که جنایات مختلف در افغانستان و یمن اتفاق می‌افتد و گروه‌های تروریستی مثل داعش از سوی کشورهایی که مدعی حقوق بشر هستند ایجادشده‌اند.

کد خبر 308977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.