بیشترین حقوق ثبت شده در اصفهان ۵۰ میلیون بود/تخلف پرونده حقوق نجومی در استان ثبت نشد

بازرس کل استان اصفهان با اشاره به اینکه در بررسی حقوق های نجومی در استان تنها چند نفر حقوق ۵۰ میلیون تومانی دریافت می کردند اما تخلفی برای آنها اثبات نشد، گفت: در بررسی و برخورد پرونده های مناقصه ها و مزایده ها، بیشترین پرونده تخلفات مربوط به شهرداری ها و شوراهای شهر استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا حجت‌الاسلام سید رسول محمودآبادی ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سازمان بازرسی کل کشور، سازمانی فرانظارتی بوده و در قانون اساسی جایگاه ویژه‌ای دارد، اظهار داشت: یکی از وظایف قوه قضائیه نظارت بر حسن اجرای امور و قوانین است و سازمان بازرسی کل کشور نیز وظیفه نظارت بر عملکرد ادارات دارد.

به گفته وی، سازمان بازرسی کل کشور در امور نظارتی مجموعه ادارات، سازمان‌ها، نهادهای دولتی که از بودجه دولت استفاده می‌کند، وارد می شود.

بازرس کل استان اصفهان با اشاره به اینکه نظارت خارج از امر شرعی، امری عقلی است و هرآنچه که نیاز به خوب عمل کردن دارد، باید نظارت شود، افزود: نظارت‌های درون‌سازمانی شامل نظارت مدیر بر زیرمجموعه خود است که بیش از ۷۰ درصد آسیب‌های اداری به دلیل عدم نظارت‌های درون‌سازمانی است.

وی با تاکید بر اینکه فساد در بدنه اداری استان اصفهان نسبت به استان‌های دیگر کمتر است چراکه مردم حساسیت بیشتری نسبت به موضوعات مختلف دارند، بیان داشت: عدم آشنایی برخی از مدیران به وظایف قانونی خود از دیگر آسیب‌های نظارت‌های درون‌سازمانی است.

به گفته محمودآبادی، عدم برخورد جدی با متخلفان به دلیل کمبود نیروی انسانی نیز از دیگر آسیب‌های ادارات است.

وی با اشاره به اینکه عدم برخورد جدی تخلفات اداری با کارمندان متخلف از این دست آسیب‌هاست، اظهار داشت: متاسفانه هیات تخلفات اداری به خوبی به وظایف خود عمل نمی‌کنند چراکه اعضای رسیدگی به تخلفات اداری متعلق به بدنه آن اداره بوده و ارتباطات مانع از برخورد جدی می‌شود.

بازرس کل استان اصفهان در ادامه با انتقاد بر اینکه بدنه حراست‌ سازمان ها از نظر مالی و اداری منصوب به مدیر تشکیلات مربوطه بوده که این باعث ایجاد مشکل می شود، تصریح کرد: اگر حراست‌ سازمان ها خارج از انتصاب مدیر بود بهتر عمل می‌کردند و جرأت ورود بیشتری در مسائل داشتند.

ور در ادامه با اشاره به اینکه یکی از معایب سازمان بازرسی موازی‌کاری با دیوان محاسبات عالی کشور است که در راستای رفع این مشکل شورای دستگاه نظارتی تشکیل شد که موضوعات مهم در این شورا مطرح می‌شود، بیان داشت: عدم توجه مسئولان مربوطه نسبت به تأمین اعتبار و نیروی انسانی نسبت به دستگاه نظارتی از دیگر مشکلات سازمان بازرسی کل کشور است.

محمودآبادی همچنین با بیان اینکه نظارت خوب انجام نمی‌شود مگر آنکه مردم به ما کمک کنند، گفت: مالیات وصول شده استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن و بازرگانی بودن آن به اندازه بودجه ۱۱ استان کشور است.

وی همچنین با اشاره به اینکه اداره کل بازرسی استان اصفهان با جذب بیش از ۵۰۰ بازرس افتخاری و برگزاری دوره‌های آموزشی برای آنان درصدد افزایش ظرفیت‌های نظارتی در استان اصفهان است، بیان داشت: از این تعداد ۲۶۴ نفر آموزش‌ دیده‌اند همچنین در اتاق فکر اداره کل بازرسی استان اصفهان، آسیب‌های اجتماعی بررسی می‌شود که در آن از بازرسان افتخاری نیز بهر گرفته می شود.

‌رئیس منطقه شش بازرسی کشور همچنین یادآور شد: استان‌های اصفهان، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری و مرکزی زیرمجموعه منطقه ۶ بازرسی کل کشور و به مرکزیت استان اصفهان است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده این مجموعه در سال ۹۵، افزود: سال گذشته در ادارات و نهادهای دولتی استان اصفهان ۲۷۱ بازرسی موردی، ۳۶ بازرسی برنامه‌ای و مستمر و سه بازرسی فوق‌العاده انجام شد از سوی دیگر در مدت یاد شده ۴۴۹ گزارش به مبادی ذیربط ارائه شد.

محمودآبادی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد نظارت بر معاملات توسط اداره کل بازرسی استان اصفهان هزار و ۲۸۷ مورد مزایده و مناقصه بود، گفت: بازرسان این اداره کل در هزار و ۲۳۶ مورد مناقصه و مزایده با رقم معامله به جمع ۸ هزار و ۶۷۰ هزار میلیارد ریال حضور داشتند که ۳۹ مورد از مناقصه و مزایده ها ابطال یا تجدید شد و ۱۳۴ مورد تذکر اصلاحی داده شد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص اینکه بیشترین تخلفات مناقصه و مزایده ها مربوط به کدام دستگاه ها بود، گفت: وظایف هر سازمان و نهادی متفاوت است و بنا به آن تخلفات کم و یا زیاد است اما در مجموع بیشترین تخلفات مربوط به شهرداری ها و شوراهای شهر استان اصفهان بوده است اما این دلیل بر متخلف بودن این نهاد نمی شود بلکه بیشترین میزان مراجعات و به تبع شکایات را دارد.

بازرس کل استان اصفهان با اشاره به نتایج بازرسی‌های استان اصفهان در سال گذشته، گفت: سال گذشته ۲۲۹ مورد گزارش اصلاحی بود که در این گزارشات ۸۰۸ پیشنهاد اصلاحی وجود داشت همچنین تعداد گزارشات تخلفات ۲۰۷ مورد بوده که در این تعداد ۶۵۹ نفر به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد گزارشات کیفری ۶۶ مورد بوده که ۱۵۱ نفر متهم داشت، گفت: گزارشات ارسالی به دیوان محاسبات یک مورد و به دیوان عدالت اداری ۳ مورد بوده است و در مجموع ۵۰۶ گزارش در سال گذشته ارسال شده است.

محموآبادی به امور اثربخشی انجام شده برای جلوگیری از سوءجریانات اداری اشاره کرد و بیان داشت: در مجموع تعداد اثربخشی اداره کل بازرسی استان اصفهان ۳۴۴ فقره بوده است.

وی همچنین با بیان اینکه مجموع شکایات رسیده به سامانه ملی رسیدگی به شکایات در سال گذشته ۲ هزار ۴۱۴ مورد بوده است، گفت:

رئیس منطقه ۶ بازرسی کشور با اشاره به اینکه مجموع شکایات رسیده به سامانه ملی ۱۳۶ یا سامانه رسیدگی به شکایات در سال گذشته ۲ هزار ۴۱۴ مورد بوده است، گفت: از این تعداد هزار و ۶۵۰ مورد شکایت و ۷۵۵ مورد اعلامات بود همچنین در این مدت به هزار و ۹۹۵ مورد شکایت پاسخ داده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص حقوق های نجومی در استان اصفهان، گفت: در بررسی حقوق های نجومی در استان تنها چند نفر حقوق ۵۰ میلیون تومانی دریافت می کردن و بعد از آن بیشتریم حقوق ها حدود ۲۰ میلیون تومان بود اما در مجموع برای هیچ یک از این حقوق بگیریان تخلفی اثبات نشد.

کد خبر 308875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.