اصناف به بسته حمایتی دولت اضافه شدند

استاندار اصفهان گفت: در بخشنامه جدید در خصوص بسته حمایت از واحدهای کوچک و متوسط، دولت قصد دارد ۱۰ هزار واحد جدید را تحت پوشش قرار دهد و در این بخشنامه علاوه بر بخش صنعت و معدن و کشاورزی، خدمات نیز دیده شده و همچنین اصناف به لیست اضافه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا رسول زرگرپور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: برخی از بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای متقاضی در قالب بسته حمایت دولت خوب و با حداکثر تلاش عمل کردند که قابل تقدیر است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه برخی از بانک ها جدیتی در این کار نداشتند و همانند یک کار عادی با این موضوع برخورد کردند، گفت: انتظار داریم که در دوره جدید این بانک ها هم با قوت با حداکثر تلاش کمک کنند که معضل واحدهای تولیدی بحران زده مرتفع گردد.
وی با انتقاد از عملکرد وضعیت برخی از بانک ها و عدم همکاری در ارائه تسهیلات به واحدهای بحران زده، گفت: اگر بانکی قرار نیست در حل مشکلات استان قدم بردارد باید از سیستم خارج شود و گزارش آن به رئیس جمهور، معاون اول و رئیس بانک مرکزی ارائه شود.
زرگرپور افزود: باید با بانک هایی همکاری شود که با دولت همراه باشند و معضل بیکاری و اشتغال را درک نمایند و شعار مقام معظم رهبری را سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
وی در ادامه با بیان اینکه واحدهایی که در سال ۹۵ تسهیلات دریافت کرده اند و درخواست تمدید دارند باید شرایط برای تمدید تسهیلات آنها فراهم شود، گفت: باید از سهمیه سال گذشته برای تمدید تسهیلات این واحدها استفاده شود.
استاندار اصفهان افزود: اگر واحدی درخواست ثبت نام جدید دارد باید کار بررسی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.
وی تصریح کرد: در بخشنامه جدید دولت قصد دارد ۱۰ هزار واحد تولیدی جدید را تحت پوشش تسهیلات قرار دهد و در این بخشنامه بخش صنعت، کشاورزی و خدمات دیده شده و اصناف نیز به لیست اضافه شده است.
زرگرپور با بیان اینکه در بخشنامه جدید باید ۱۰ هزار میلیارد ریال و برای ۵ هزار واحد جدید اعتبار پیش بینی شده است ، گفت: در اسرع واقت باید با مراکز کشوری هماهنگی صورت پذیرد که واحدهای قبلی طبق روال تمدید از سهمیه سال قبل استفاده کنند و متولیان بخش خدمات نیز برای حضور در جلسات ستاد تسهیل دعوت شوند.
زرگرپور با بیان اینکه مرحله قبل ثبت نام در سایت بهین یاب با ۱۱۶۱ پرونده بسته شد، گفت: باید با هماهنگی در صورت لزوم برای ثبت نام اصناف نیز سایتی همانند سایت بهین یاب ایجاد شود و مکانیزم آن مشخص و اطلاع رسانی شود.
استاندار اصفهان خاطر نشان کرد: دولت با توجه به عملکرد خوب سال گذشته قصد دارد بسته حمایتی خود را ادامه دهد و در سطح کشور اعتبار خوبی برای اینکار پیش بینی کرده است و در حال حاضر سقفی برای آن مشخص نشده است.

کد خبر 308869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.