موتورسواران ۱۸ تا ۲۴ ساله، بیشترین موارد امدادخواهان حوادث رانندگی در مبارکه بودند

رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری، ۴۶۲ حادثه رانندگی در شهرستان مبارکه رخ داد که موتورسواران ۱۸ تا ۲۴ ساله، بیشترین موارد امدادخواهان این حوادث بودند.

به گزارش ایمنا، علیرضا قاسمی اظهار کرد: فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه در سه ماهه نخست امسال، یک هزار و ۷۰۵ ماموریت شامل ۴۶۲ ماموریت تصادفی و یک هزار و ۲۴۳ ماموریت غیرتصادفی را انجام داد.
وی با بیان اینکه از مجموع حوادث رانندگی رخ داده در این مدت، ۳۴۲ مورد در نقاط جاده‌ای و ۱۲۰ مورد در نقاط شهری بوده است، افزود: متاسفانه موتور سواران ۱۸ تا ۲۴ ساله، بیشترین موارد حوادث تصادفی در شهرستان مبارکه بودند.
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان تصریح کرد: در بهار امسال، بیشترین موارد ماموریت‌های غیرتصادفی با ۲۱۷ مورد مربوط به بیماران قلبی، ۱۳۰ مورد مصدومان حوادث، ۱۰۹ مورد بیماران تنفسی، ۸۷ مورد مسمومیت و ۷۴ مورد سقوط بوده است.
قاسمی خاطرنشان کرد: در این مدت، در مجموع ماموریت‌های غیرتصادفی ۹۱۳ نفر به بیمارستان منتقل و ۱۷۷ نفر توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی مبارکه به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند؛ از مجموع ماموریت‌های تصادفی نیز، ۴۰۹ مورد منجر به بستری و ۲۷ مورد به صورت سرپایی درمان شدند.
وی اظهار کرد: در سه ماهه امسال، تعداد ۹ مورد احیای موفق و ۱۰ ماموریت کمک به مادر باردار در زایمان نوزاد، به نام تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان به ثبت رسید.
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان یادآور شد: در این مدت، تعداد ۱۸ حادثه ویژه از جمله ۶ تصادف و یک مورد غرق شدگی در این شهرستان رخ داد.
گفتنی است، شهرستان مبارکه با وسعتِ یک هزار و ۱۸ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۱۵۰ هزار نفر در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان واقع شده است؛ فوریت‌های پزشکی این شهرستان با برخورداری از ۵ پایگاه، شامل ۳ پایگاه شهری- جاده‌ای، یک پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری، یک اتاق فرمان ۱۱۵، ۷ دستگاه خودروی آمبولانس و ۲۳ نفر پرسنل به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی به شهروندان است. /

کد خبر 308840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.