ریشه حاشیه‌سازی‌ها علیه چند بند شعر انتقادی اتاق فکرهای دشمنان انقلاب است

جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه در نامه‌ای به میثم مطیعی اعلام کردند: حاشیه سازی‌ها و به انحراف کشاندن افکار عمومی به واسطه چند بند شعر و انتقاد سیاسیِ درون گفتمانی ریشه‌ای جز اتاق‌های فکر دشمنان خارجی و داخلی انقلاب ندارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، به نقل از خبرگزاری فارس، جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب در نامه‌ای خطاب به میثم مطیعی مداح اهل بیت(ع) اعلام کردند: همان طور که مستحضرید انقلاب اسلامی ایران به مثابه امتداد حرکت عظیم و مصلحانه انبیاء الهی والاترین ارزش‌ها و کمالات انسانی را برای بشر در جهان معاصر به ارمغان آورده است. مسلماً این رستاخیز انسانی که افق‌های روشنی را در سپهر اندیشه­‌ها و مکاتب فکری رقم زده و زنگار از جوهره ناب معارف دینی در تفسیر صحیح هستی شناسانه از عالم ماده و غیب زدوده است، ارکان منافع پست و مادی طواغیت سراسر گیتی را درهم کوبید و آنها را بر آن داشت تا از هیچ دسیسه و نیرنگی در خاموش کردن این نور الهی دریغ نورزند.

در ادامه این نامه آمده است: لیکن همان طور که آیات روشن باری تعالی فرموده است «یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ –الصف/۸»(آنان می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولی خدا نور خود را کامل می‌کند هر چند کافران خوش نداشته باشند!) و لذا هرآنچه به کار بستند تا ریشه‌های این شجره طیبه را به کویر کفر و الحاد کشانده و از هستی ساقط کنند، ثمره­ای بر کارشان مترتب نبوده و ره به جایی نبردند. امروز این درخت تنومند با وحدت و بصیرت شگفت انگیز مردمانی که با جان و ایمان فزاینده خود آن را به سرمنزل مقصود نزدیک و نزدیک­تر کرده‌اند، چنان قوی و مستحکم گشته که بادهای خزان و زودگذر فصول تاریخ نمی تواند آن را از جای خود به کنج انزوا و انفعال سوق دهد.

این اساتید حوزه و دانشگاه در نامه خود اعلام کردند: از طرف دیگر اندماج سیاست و مذهب که از دستاوردهای مستمر این انقلاب نورانی بوده است، با رویش مداحان عالم، جوان و باانگیزه جانی دوباره به کالبد هیئات و محافل مذهبی این مرز و بوم بخشید. لذا نباید از ذهن دور پنداشت که مدیحه سراییِ یکی از بزرگ‌ترین اجتماعات امت اسلامی در عید سعید فطر که روز دریافت بالاترین پاداش یک ماه عبودیت و بندگی درگاه الهی است، پالایش شده از هرگونه مفهوم و سخن سیاسی مشفقانه و دلسوزانه باشد. مضامین و تذکراتی که خاستگاه­ش درد دل‌های یک امت و رستنگاهش اذهان لطیف شاعران و بیان شیوای مداحان جوان انقلابی است.

در ادامه این نامه عنوان شده است: اینجانبان اساتید حوزه و دانشگاه، دانشجویان و طلاب با حمایت از مشی و سلوک تمامی مادحان انقلابی مؤکداً بیان می‌داریم امروز که دوران گذار انقلاب اسلامی به حیات نوین و تمدنی توحیدی است، آنچه شجره طیبه انقلاب اسلامی را از گزند حوادث و طوفان‌های فتنه انگیز حفظ و مصون می دارد، اجتماع بر وحدت ملی و پرداختن به مسائل اصلی جامعه با هدف مرتفع کردن مشکلات و مسائلی است که می تواند در حرکت عظیم انقلاب به سمت آرمان های خود خلل و توقف ایجاد کند. حاشیه سازی‌های پی در پی و به انحراف کشاندن افکار عمومی به واسطه چند بند شعر و انتقاد سیاسیِ درون گفتمانی که حاکی از پویایی و سرزندگی امت اسلامی است، منشأ و مبدایی ندارد جز، اتاق‌های فکر دشمنان خارجی و داخلی این انقلاب. در این نامه آمده است: کسانی که درصدد هستند با تشنج و بلوا عطف توجه به نقاط ضعف در برخی سیاست‌های گذشته و حال را به دوقطبی شدن های سیاسی تبدیل کرده و فرصت نقد عالمانه خطاهای گذشته و جبران آن در آینده را از ملت و مسئولان به یغما برند.

این اساتید و دانشگاهیان اعلام کردند: امیدواریم به برکت این ماه مبارک و پرفیض تمامی نقشه‌ها و دسیسه‌های فریب خوردگان داخلی و دشمنان خارجی با وحدت و درایت همیشگی مردم و مسئولان این مرز و بوم، همچون گذشته نقش برآب گشته و به سرانجام مقصود ظالمان و مستکبران ملحد نرسد.

شایان ذکر است، اسامی این افراد نزد این خبرگزاری محفوظ است.

کد خبر 308699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.