میزان فضای سبز شهر اراک ۱۳ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۸۵۱ مترمربع است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک میزان فضای سبز شهر اراک را ۱۳ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۸۵۱ مترمربع اعلام کرد.

به گزارش ایمنا به نقل از فارس، بیژن قاضی نظامی با بیان این مطلب اظهار کرد: میزان فضای سبز شهر اراک ۱۳ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۸۵۱ مترمربع و سرانه هر نفر ۲۵.۳۵ مترمربع است.

وی بیان داشت: از این میزان فضای سبز ۴ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۸۱۸ مترمربع متعلق به بوستان، ۴ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۱۴۶ مترمربع نوار جنگلی، ۲ میلیون و ۳۶۲ هزار و ۹۴۳ مترمربع کمربند سبز، ۳۹۰ هزار و ۲۰۰ مترمربع بلوارها، ۲۱۳ هزار و ۵۴۸ مترمربع میدان‌ها و یک‌میلیون و ۷۷۸ هزار و ۱۸۰ مترمربع خیابان‌های اصلی ورفیوژها است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک ادامه داد: سرانه فضای سبز عمومی برای هر نفر ۲۵.۳۵ مترمربع است.

 قاضی نظامی گفت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های صورت گرفته شهرداری در تولید نهال موردنیاز فضای سبز شهر به خودکفایی رسیده و تمام نهال‌های موردنیاز شهر را از نهالستان شهرداری تأمین می‌کند.

وی از حفظ فضای سبز شهر اراک به‌عنوان یکی از برنامه‌های اصلی شهرداری در کنار توسعه فضای سبز موجود یادکرد.

قاضی نظامی بیان داشت: پلاک‌کوبی درختان شهر یکی از طرح‌های مهم سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اراک در راستای حفظ و توسعه فضای سبز است که تاکنون بخش قابل توجهی از درختان سطح شود پلاک گذاری شده است و تا شمارش کل درختان سطح شهر ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم شهرداری ایجاد بوستان‌های محله‌ای در راستای توسعه فضای سبز است که با جدیت دنبال می‌شود.

کد خبر 308635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.