بحران زاینده رود، بحران ملی است/ جاری شدن زاینده رود را از دولت مطالبه می کنیم

منتخب مردم در دوره پنجم شورای شهر اصفهان گفت: بحران زاینده رود به تنهایی مربوط به اصفهان نیست بلکه مسئله ای ملی و کلان است که در صورت ادامه دار شدن این بحران مشکلاتی برای سایر شهرهای کشور هم بوجود می آید.

امیر احمد زندآور در گفتگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به بحران زاینده رود اظهار کرد: خشکی زاینده رود معضلات مختلفی را برای شهر اصفهان پدید آورده است و در صورت ادامه داشتن این بحران شهرهای دیگر هم با این مسائل درگیر خواهند شد.

وی افزود: از این رو بحران زاینده رود یک بحث ملی است و باید برای احیا این رودخانه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

منتخب مردم در دوره پنجم شورای اذعان کرد: البته در دوره چهارم و دوره های قبلی شورای شهر، رایزنی هایی در خصوص جاری شدن زاینده رود انجام شده و باید این مسیر را دامه دهیم تا این مسئله به سرانجام برسد.

زندآور با اشاره به اینکه جاری بودن زاینده رود باعث می شود تا سرزندگی و نشاط به مردم اصفهان بازگردد گفت: از این رو جاری بودن زاینده رود یکی از مطالبات شورا از دولت است چرا که بازگرداندن نشاط به مردم شهر مسئله مهمی است.

منتخب مردم در دوره پنجم شورای شهر اضافه کرد: شورای شهر دوره پنجم این نوید را به مردم می دهد که پیگیر جاری بودن جریان رودخانه باشد و این یکی از اولویت های برنامه های بعدی شورای شهر نیز است.

وی افزود: با این حال با توجه به تاکیدات رئیس جمهوری مبنی بر لزوم جاری بودن رودخانه، امیدواریم بتوانیم گام موثری را در این زمینه با همکاری سایر نهادها برداریم.

زندآور بحران زاینده رود را مسئله مهمی دانست که باید به سرعت این مسئله رفع شود افزود: در کنار بحران رودخانه و مسائل زیست محیطی و جوی، برخی مسائل امنیتی و سیاسی هم پدید آمده است و دامنه دار شدن آنها به نفع هیچ کسی نخواهد بود.

این منتخب مردم در دوره پنجم شورای شهر با اشاره به اینکه اصفهان دچار معضلات مختلفی است و باید برای تمامی آنها برنامه ریزی دقیقی صورت گیرد بیان کرد: محیط زیست، مسائل حمل و نقل و ترافیکی، بحران آب و سایر مسائل در اصفهان وجود دارد و امیدواریم در جهت کاستن از مشکلات شهر در این دوره از شورا عملکرد موثری داشته باشیم.

کد خبر 308612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.