فطر بازگشت انسان به فطرت خویش است

امام جمعه اصفهان با تبریک عید سعید فطر به همه مسلمانان، گفت: فطر، برای کسی فطر است که خداوند روزه او را قبول و نمازهای شب او را پذیرفته باش و هر روزی که انسان در آن گناه نکند آن روز برای او عید است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، در خطبه‌های پس از اقامه نماز عید سعید فطر در اصفهان با تبریک این عید بزرگ  و آرزوی قبولی طاعات و عبادات، اظهار کرد: امام محمد باقر(ع) می‌فرماید «چه زیباست کار خوب بعد از کار بد و چه بد هست انجام کار بد بعد از کار خوب.»

وی با بیان اینکه نباید ارزش روزه‌های خود را پس از ماه مبارک رمضان از بین ببریم، گفت: با یاد کردن ایام ماه رمضان از انجام معصیت در طول سال وزندگی جلوگیری بکنید.

خطیب نماز عید فطر اصفهان، تصریح کرد: در تنهایی و در خفا هم به اعمالی که انجام می‌دهید مراقبت داشته باشید، نشود که مانند دستگاه‌های قضایی دنیا تا شخص شاهد نباشد کسی ادعای فرد را قبول نمی‌کند، خداوند بر همه اعمال شاهد و ناظر هست.

وی با بیان اینکه اگر خلاف در خلوت انجام نشود، دستگاه قضایی جمع می‌شود، گفت: اگر افراد در همه حال حقیقت امور را بگویند زمانی که در دستگاه قضایی حاضر می‌شوند، با راست‌گویی که دارند، هرکدام خود می‌داند که حق با کیست.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اظهار اینکه با آنچه خداوند به انسان داده گناه نکنید، ابراز کرد: تمام سعی و تلاش خود را بر انجام این مسئله بگذارید، همه اعضا و جوارح نعمتی از سوی خدا به همه ما است.

وی فطر را برای کسی فطر عنوان کرد که خداوند روزه او را قبول و نمازهای شب او را پذیرفته باشد، گفت: هرروزی که انسان در آن گناه نکند آن روز برای او عید است.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: خدا انسان را بر فطرت خداشناسی آفرید؛ عید فطر بعد از ماه مبارک رمضان بعد از یک ماه تمرین کردن و عید قربان دو عید بزرگ اسلام است که انسان به فطرت خود بازمی‌گردد.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد  بابیان اینکه انجام مناسک حج ، گوش کردن به دستورات خدا است، اظهار کرد: در اعمال این مناسک 10 روز عبد شدن تمرین می‌شود تا روز عید قربان برسد.

کد خبر 308475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.