بزرگنمایی برخی از نقاط ضعف باعث سوء استفاده دشمنان می‌شود

شهرضا – امام جمعه شهرضا گفت: بسیاری از اموری که در جامعه انجام می‌شود خوب و قابل تحسین است بنابراین نباید با نادیده گرفتن نقاط قوت، نسبت به بزرگنمایی برخی از ایرادات و موارد کمبود کاری کنیم که دشمنان از این وضعیت سوء استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سیف الله یعقوبی در خطبه های نماز عید فطر که در جوار آستان امامزاده شاهرضا و گلزار شهدای شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: مهم‌ترین ثمره روزه‌داری و عبادات ماه مبارک رمضان، کسب تقوای الهی بود، اذکار و عبادات ماه رمضان نوری را در دل‌ها ایجاد کرده‌ است که اگر در سایر ایام سال نیز بر آن مدامت شود، زمینه حفظ سلامت معنوی افراد را فراهم می‌کند.

وی در ادامه افزود: عید فطر، مظهر اتحاد، بندگی، دیانت و همدلی امت مسلمان است، در این روز اتحاد بزرگ جامعه اسلامی به نمایش درآمده و همه شاهد حضور یکپارچه امت اسلام در صحنه هستند.

امام جمعه شهرضا بیان کرد: عزت مسلمانان در گرو اتحاد آن‌هاست، تفرقه و جدایی ثمری جز خسران دنیا و اخرت و ایجاد زمینه‌ای برای غلبه دشمنان بر شئون مسلمانان ندارد.

حجت الاسلام یعقوبی اظهار کرد: در ماه رمضان خداوند به همه افراد توفیق عبادت و بندگی و قرآئت قران را عنایت کرد، این مسئله از برکات الهی است که نصیب مسلمانان شده و باید قدردان آن باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عنوان کرد: افرادی قصد اخلال در امور حج را دارند در حالی که هیچ یک از واجبات الهی قابل تعطیل نیست، وقتی دولت اسلامی قصد انجام کاری را داشت همه باید آن را یاری کنند.

امام جمعه شهرضا تأکید کرد: همه سربلندی و افتخاری که امروز نصیب جامعه ما شده در نتیجه رشادت‌ها و فداکاری‌های ایثارگران، شهدا و افرادی است که در طول دوران دفاع مقدس و در زمان حاضر، برای حفظ امنیت و اقتدار کشور تلاش کرده‌اند.

حجت الاسلام یعقوبی همچنین عنوان کرد: ما از نظر وضعیت منابع آبی و برق در شرایط بحرانی قرار داریم، مردم باید با مسئولان همکاری کرده و در مصرف صحیح آب و برق بیشتر تلاش کنند تا موقعیت بحرانی فعلی سپری شود.

وی اضافه کرد: در برخی محلات شهر با افت فشار آب مواجه هستیم و به برخی مناطق هم به صورت سیار  آبرسانی می‌شود، تعهد ایمانی و مذهبی به ما حکم می‌کند برای حفظ عدالت در توزیع آب طوری مصرف کنیم که دیگران هم امکان بهره مندی از این موهیبت الهی را داشته باشند

.

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: امروزه علی رغم فعالیت فضاهای مجازی دشمن و تبلیغات گسترده رسانه‌های ضد دینی، جوانان کشور ما برای حفظ و اعتلای دینی خود تلاش می‌کنند و در تمامی مجامع دینی و مذهبی حاضر می‌وند که این مسئله نشان دهنده روحیه ایمانی و تعهد مذهبی آن‌ها است.

حجت الاسلام یعقوبی تأکید کرد: آمریکا، اسرائیل، وهابیت و سلفی‌ها مهم‌ترین دشمنان ما هستند، اسرائیل از اخلافات ایجاد شده در بین امت‌های اسلامی خوشحال است بنابراین باید تلاش کنیم تا وحدت جامعه اسلامی تحت لوای ولایت فقیه را تقویت کنیم.

وی گفت: بسیاری از اموری که در جامعه انجام می‌شود خوب و قابل تحسین است بنابراین نباید با نادیده گرفتن نقاط قوت، نسبت به بزرگنمایی برخی از ایرادات و موارد کمبود کاری کنیم که دشمنان از این وضعیت سوء استفاده کنند.

کد خبر 308467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.