تغییر الگوی کشت و شیوه آبیاری هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد

فرماندار آران و بیدگل گفت: باید تغییر الگوی کشت و شیوه آبیاری هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل معینی نژاد فرماندار آران و بیدگل در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان در راستای حفظ منابع آب شهرستان بر تخصیص و تامین آب مورد نیاز بخش های مختلف بر اساس بررسی های کارشناسی و با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه تاکید کرد و خواستار تسریع در نصب و بهره برداری از کنتورهای هوشمند چاه های کشاورزی شد.

وی با بیان این که بحران آب تهدید جدی برای این شهرستان است گفت: تداوم پدیده خشکسالی و بحران آب نیاز به اقدام های جدی و اساسی در این زمینه دارد.

فرماندار آران و بیدگل اظهار کرد: علیرغم بارندگی های انجام گرفته در این شهرستان در سال زراعی ۹۶ - ۹۵، هنوز این بارندگی ها در مقایسه با میانگین بلند مدت، بسیار نامطلوب است.

وی با بیان این که این وضعیت نامساعد حاکی از تداوم پدیده خشکسالی و بحران منابع تامین آب در این شهرستان دارد افزود: با توجه به حساسیت این موضوع درستگاه های متولی آب در شهرستان با جدیت بیشتر و با تدبیر و برنامه ریزی مناسب تر، طرح ها و برنامه های مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف شرب، کشاورزی و صنعت را پیگیری و تسریع کند.

فرماندار آران و بیدگل با تاکید بر لزوم توجیه بیشتر بهره برداران منابع آبی به ویژه کشاورزان گفت: باید تغییر الگوی کشت و شیوه آبیاری هر چه سریع تر در دستور کار قرار گیرد.

علی محمد یوسفیان، معاون فرماندار نیز در ادامه جلسه حفظ و تامین آب مصرفی مردم ، کشاورزان ، صنعتگران و ... را با توجه به موقعیت جغرافیایی ، شرایط اقلیمی و کم آبی شهرستان ، از مهم ترین دغدغه های مردم و مسئولین ذکر نمود.

وی افزود: رفع این دغدغه منوط به برنامه ریزی صحیح با پشتوانه علمی و کارشناسی و همکاری و مشارکت همه ادارات و جلب اعتماد مردم جامعه در راستای مصرف صحیح از منابع محدود آبی موجود در شهرستان است.

کد خبر 308445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.