آب مشترکین پرمصرف قطع می شود/پرمصرف ها، یک درصد جمعیت مشترکین اصفهان هستند

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال با مجوز مجلس آب مشترکین پرمصرف پس از اخطار قطع می شود، گفت: یک درصد مشترکین اصفهان ۴۰ درصد بیش از الگوی مصرف از آب استفاده می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا حسن غلامی شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه سرانه مصرف آب در اصفهان از ۱۸۶ لیتر به ۱۵۱ لیتر کاهش یافته است، افزود: این رقم در کشور ۱۶۵ لیتر و استاندارد تعریف شده در کشور نیز ۱۳۰ لیتر است.

به گفته وی، ۸۵ درصد مشترکین بر اساس الگوی مصرف حرکت می کنند همچنین ۱۳ درصد نیز بین ۲۰ الی ۴۰ درصد بیش از الگوی مصرف و یک درصد نیز ۴۰ درصد بیش از الگوی مصرف، آب استفاده می کنند.

معاون بهره برداری شرکت آبفا استان اصفهان با تاکید بر اینکه طی سال های گذشته برای قطع کردن آب مشترکین پرمصرف با مشکل روبرو بودیم و تنها ۲ الی ۳ ساعت در روز آب مشترکین قطع می شد، بیان داشت: خوشبختانه امسال مجلس این مجوز را به ما داد که آب مشترکینی که اخطار دریافت می کنند، قطع شود.

معاون خدمات مشترکین شرکت آب و فاضلاب اصفهان نیز در این نشست، اظهار داشت: حدود ۷۸ درصد مصرف آب اصفهان مربوط به اماکن مسکونی و ۲۲ درصد متعلق به اماکن غیر مسکونی است.

رضا رضایی با بیان اینکه اماکن غیرمسکونی شامل بیمارستان ها، باغات، استخرها و ادارات دولتی می شود، افزود: متاسفانه تعدادی از مشترکین علاوه بر انشعابات مجازی که دارند به صورت غیر مجاز هم آب استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه هر سال ۲۷ تا ۴۰ هزار انشعاب جدید واگذار می کنیم، گفت: مجوز افزایش ۵ درصدی مصرف را داریم، اما در سال های ۹۳ و ۹۴ حدود ۸ صدم درصد کاهش مصرف داشتیم و در سال ۹۵ به دلیل گرمای شدید ۳ درصد افزایش مصرف داشتیم.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب اصفهان در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نوسازی  بازسازی تاسیسات فرسوده فاضلاب میدان نقش جهان، گفت: شناسایی محلات انجام شده است همچنین برای اجرای این پروژه نیاز به آزادسازی خانه ها و مسیرهایی است که این امر دارای پروسه حقوقی است و باید توافقاتی حاصل شود تا بتوانیم شبکه جدید فاضلاب ایجاد کنیم.

به گفته حکمتیان، در این راستا تفاهم نامه ای را با سازمان میراث فرهنگی خواهیم داشت و شبکه فاضلاب اطراف بافت های تاریخی با استفاده از مصالح با کیفیت و تکنولوژی روز دنیا به صورت بلاعوض و حتی داخل مسجد جامع و میدان نقش جهان اصلاح خواهد شد.

کد خبر 308321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.