راهی که قزوین برای تولید درآمد و اشتغال پایدار پیمود

شهردار قزوین گفت: ما در مورد شهر قزوین موفق شدیم با استفاده از ظرفیت های مجمع جهانی شهرهای اسلامی و همچین ظرفیت های شهر قزوین به عنوان مقر این مجمع اقداماتی انجام دهیم که منجر به پویایی و خلق ثروت و اشتغالزایی شود.

به گزارش ایمنا، مسعود نصرتی با اشاره به لزوم فراهم کردن زمینه تولید سرمایه، ثروت و تامین‌های مالی در شهرها گفت: انجمن‌ها و بنگاه‎های خیریه ظرفیت های خوبی دارند که می توان با استفاده از تجارب موفق شرایط تولید شغل و ثروت را مهیا کنند.  
 
وی با اشاره ای به تولید ثروت در اسلام گفت: آیات و روایات بسیاری در دین اسلام پیرامون مسئله ثروت وجود دارد و جایگاه آن به خوبی تبیین شده است. امام حسن علیه السلام چهار بار ثروت خودشان را تماما می بخشند، دو کلمه در اینجا موجود است« ثروت و بخشیدن تمام »یعنی امام حسن علیه السلام این توانایی را داشتندکه تولید ثروت کنند و دیگر اینکه ایشان قانون تجارت و بخشیدن را بلد بودند.  

شهردار قزوین در ادامه تصریح کرد: ما چه کنیم که این شرایط مهیا شود چه کنیم که مردم با معضل چک‌های برگشتی روبه‌رو نباشند و مشکلی برای تولیدکنندگانو کارآفرینان ایجاد نشود.

وی با اشاره به تجارت موفق قزوین در این زمینه گفت: ما در مورد شهر قزوین موفق شدیم با استفاده از ظرفیت های مجمع جهانی شهرهای اسلامی و همچین ظرفیت های شهر قزوین به عنوان مقر این مجمع اقداماتی انجام دهیم که منجر به پویایی و خلق ثروت و اشتغالزایی شود.
 
شهردار قزوین افزود: ما در اوایل سال ۹۶،در ۹ روز اول سال موفق شدیم در سعد السلطنه قزوین ششمین جشنواره بازی و اسباب بازی بچه‌های دیروز و امروز را برگزار کنیم. در سطح بین‌المللی در ۹ روز ۱۸۰ هزار نفر بلیط خریدند و وارد مجموعه شدند. این یعنی اشتغال، یعنی تمام مغازه‌های قزوین فعال بودند همه فروش مناسبی داشتند. در کنار برنامه صنعت گردشگری، فرصت های اشتغال تولید می‌شود  و پویایی بازار صورت می‌گیرد.
 
نصرتی تاکید کرد: در کشورهای موفق دنیا مثل چین که با تمام صنایع ارتباط دارند و کالاهایشان به تمام دنیا صادر می‌شود، صنعت گردشگری 9/3 درصد از تولید ناخالص ملی کشور چین را شامل می شود که مقام اول جهان را در سال ۲۰۱۷ به خود اختصاص داده اند. ایران کشوری است که ظرفیت‌های بسیاری در زمینه گردشگری دارد و می تواند ثروت بسیاری از توریست به دست آورد.  
 
وی ادامه داد: ما باید به سمت تولید ثروت و اشتغال برویم. راه‌های فراوانی وجود دارد که یکی از آنها صنعت گردشگری است و ما آن را تجربه کردیم. برخلاف آنکه قزوین 400 سال پیش پایتخت ایران بود اما شهری فراموش شده به حساب می‌آمد و با وجود موقعیت خوب در نزدیکی پایتخت از صنعت گردشگری بی نصیب بود.
به گفته شهردار قزوین، این شهر با هزار و ۱۷۳ اثر تاریخی، هیچ فعالیت گردشگری معناداری ندارد اما توانستیم شرایطی را فراهم کنیم به طوری که قزوین اکنون به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شده و زمینه درآمد و اشتغال پایدار را برای این شهر به ارمغان آورده است.
کد خبر 308242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.