پوستر فیلم «قهرمانان کوچک» رونمایی شد

پوستر اولین فیلم کمدی، رزمی سینمای کودک ایران با هدف کمک به خیریه بیمارستان کودکان امام حسین (ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم رونمایی از پوستر فیلم قهرمانان کوچک با حضور اهالی سینما، مسئولان بیمارستان کودکان امام حسین (ع)، جمعی از خیرین و اصحاب رسانه در سالن همایش های بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین (ع) برگزار شد.

محمد صافی دستجردی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت استان در این برنامه با اظهار خوشنودی از اجرای حرکتی خداپسندانه در بیمارستان امام حسین (ع) اظهار داشت: در سال‌های گذشته دولت گام‌های مؤثری در حوزه سلامت برداشته شده و در راستای کاهش سهم بیمار تلاش های بسیاری شده است، اما کاستی ها در حدی زیاد است و ما از قافله اجتماعی به‌اندازه‌ای عقب هستیم که به همراهی همه مردم نیاز داریم.

کمبود ۶ هزار تخت بیمارستان در اصفهان

وی یادآور شد: اصفهان به اذعان وزیر بهداشت و درمان بیش از ۶ هزار تخت بیمارستانی کم دارد و با تمام تلاش‌هایی که داشتیم آنچه هست از گذشته باقی مانده در صورتی که جمعیت به نزدیک دو برابر افزایش یافته است. امروز به عنوان یک بیمارستان تخصصی بزرگ استان اصفهان به عنوان یک استان مرجع انتظار داریم بیمارستانی درخور اصفهان داشته باشیم.

صافی ادامه داد: امروز اگر یک طفل ۶ ساله درمان پیدا کند می تواند ۵۰ تا ۶۰ سال به این مملکت خدمت کند.

وی افزود: در سه دهه گذشته بیش از ۳۰۰ فیلم سینمایی ساخته شده که ترویج دهنده دخانیات بوده است اما چند فیلم ساخته شده که در کاهش مصرف نمک و شکر و مواد مخدر و طلاق مؤثر بوده است. جامعه هنری کشور ما به عنوان یک جامعه مرجع می توانند در این فرهنگ سازی موثر باشند.

هدیه شهردار اصفهان به کارکنان شهرداری

امیررضا صفایی مسئول پویش فیلم قهرمانان کوچک در مورد این طرح اظهار داشت: این طرحی که قرار است در بیمارستان امام حسین (ع) اجرا شود در بیمارستان امید قبلا برگزار شده است، در بیمارستان امید آکواریوم نسب شد و تلویزیون هایی برای کودکان فیلم پخش می کنند و سپس پارک بازی کودک راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در بیمارستان امام حسین (ع) به جای آنکه خیرین بزرگ حضور داشته باشند همه مردم شهر در این برنامه انسان دوستانه شرکت می کنند. این فیلم در جشنواره فیلم کودک پخش می شود و ماه آینده در سینما اکران می شود.

صفایی از مهدی جمالی نژاد شهردار اصفهان تشکر کرد که با انرژی مثبت پیگیری این برنامه بود وی ادامه داد: شهردار اصفهان تعدادی از بلیت ها را شخصا از طرف خود خریداری کرد تا به کارکنان شهرداری هدیه دهد.

گریه دختری ۶ ساله انگیزه ساخت این فیلم بود

حسین قناعت کارگردان فیلم قهرمانان کوچک نیز از خاطرات خود در اصفهان یاد کرد و اظهار داشت: سال ۶۳ تا ۶۶ در دانشگاه اصفهان درس پیراپزشکی می خواندم و هیچ‌گاه تصویر بمباران هواپیماهای عراقی را فراموش نمی‌کنم، پس از مشاهده آتشی که بر سر مردم می‌ریخت ما از خوابگاه به شهر می‌آمدیم تا به آسیب دیده ها کمک کنیم.

وی ادامه داد: روحیه ام با کار در بیمارستان سازگاری نداشت و آن را رها کردم. امروز با کار در این فیلم خوشحالم که می توانیم در گردآوری آجرهایی که می تواند در ساخت بیمارستان کمک کند حضور داشته باشیم.

قناعت در مورد ژانر فیلم قهرمانان کوچک گفت: این فیلم اولین فیلم کمدی رزمی سینمای ماست و گوشه چشمی به حمایت از تولید ملی دارد. گریه دختربچه ۶ ساله ای که پدرش بیکار بود و دفترچه بیمه نداشت تا برای درمان به بیمارستان بیاید انگیزه من برای ساخت این فیلم بود.

می‌توان شاد بود و کمک کرد

آریا عبدی مالک و ایده پرداز فیلم قهرمانان کوچک در مورد این فیلم بیان داشت: لزومی ندارد که مردم ناراحت باشند و به خیریه‌ها کمک کنند، می توانند فیلمی را به همراه خانواده ببیند و در عین حال در شادی کمک کنند. تمام مشکلاتی که جامعه ما دست در گریبانش است از بیکاری سرچشمه می گیرد. گاهی مردم نادانسته کالای خارجی را انتخاب می کنند، این سوال من بود که چرا مردم همراهی نمی کنند.

وی تاثیر سینما را موجز دانست و گفت: بهترین کسانی که می توانند آموزش ببیند بچه ها هستند و حضور قهرمان تکواندو المپیک و رزمی کاران می تواند جذابیت به این فیلم ببخشد. بچه ها با این فیلم یاد می گیرند که اگر کالای ایرانی نخریم پدرانمان بیکار می شوند.

وی خاطر نشان کرد: سود این فیلم برای توسعه این سینما به کار می رود./

کد خبر 308218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.