"دارچین"؛ ادویه ضد سرطان/ زردچوبه، تصفیه کننده خون است

ادویه ها در طب سنتی دارای جایگاه ویژه ای بوده و علاوه بر آنکه طعم دهنده خوبی برای غذاها محسوب می شوند، خواص بسیار زیادی برای سلامتی افراد دارد.

دکتر بهنام یوسفیان، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا گفت: با توجه به کاربرد ادویه های غذایی در درمان بیماری ها می توان به ادویه های زیر که جزء پر مصرف ترین ادویه ها هستند اشاره کرد:

دارچین

دارچین یک طعم دهنده عالی برای غذاها ، شیرینی ها و نوشیدنی ها است. همچنین خاصیت عجیب دارچین افزایش مصونیت بدن در مقابل امراض است. علاوه بر این دارچین دارای مقدار زیادی ویتامین ث ، ویتامین کا و منگنز بوده، ضد سرطان است و قدرت دفاعی بدن را افزایش می دهد.

زعفران

زعفران خاصیت ضد اکسیدانی دارد، بینایی را زیاد می کند و در پیشگیری از بروز افسردگی موثر است. همچنین زعفران نشاط آور و آرام بخش است و اگر همراه بعضی از غذاها استفاده شود خاصیت غذایی آن را چند برابر می کند.

زیره سیاه

زیره سیاه مقوی معده، محرک اشتها، محرک ترشح غدد معده، ضد نفخ و ضد اسپاسم و ضد قارچ است. این در حالی است که یکی از مصارف مهم زیره به عنوان چاشنی و ادویه در صنایع غذایی است.

سماق

سماق برای بیماری های دیابت، فشار خون و چربی خون مفید است. پاک کننده معده بوده، خاصیت ضد میکروبی دارد و در تقویت لثه موثر است. این در حالی است که به دلیل ایجاد مسمومیت میوه تازه سماق نباید مصرف شود.

فلفل

این ادویه غذایی برای درد مفاصل ، اسپاسم معده، مشکلات گوارشی، افسردگی و هضم خوب غذا مفید بوده و همچنین ضد میکروب است. یکی از خاصیت های فلفل این است که طول عمر را در مناطقی که رطوبت زیاد است افزایش می دهد.

زرد چوبه

زردچوبه ضد درد های مفصلی و ضد التهاب مفاصل است. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی محسوب می شود و از ویژگی های مهم زردچوبه می توان به خاصیت صفرا آور، تصفیه کننده خون و ضد میکروب اشاره کرد. علاوه بر این زردچوبه  از فاسد شدن غذا جلوگیری می کند.

آویشن

آویشن گیاهی فرح افزا، آرام بخش، مفید برای دستگاه تنفس و خون رسان خوبی است. این ادویه برای تقویت معده و هضم غذا و رفع خستگی و درد عضلات مفید است، ضد قارچ بوده و طعم دهنده خوبی برای غذا محسوب می شود.

رازیانه

این ادویه آرام بخش و تنظیم کننده هورمون زنانه است و درد های مفصلی را آرام می کند.

کد خبر 308180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.