با مصرف میوه ها، سیستم دفاعی بدن خود را تقویت کنید/ درمان دردهای مفصلی با مصرف "گلپر"

در طب سنتی روش های ساده ای برای درمان انواع بیماری ها ارائه شده است که با رعایت آنها افراد می توانند سلامتی بدن خود را تامین کنند.

بهنام یوسفیان، متخصص طب سنتی در گفتگو با خبرنگار ایمنا شیوه های زیر را برای درمان بیماری ها ارائه کرده است که شامل موارد زیر است:

رژیم غذایی جهت درمان دردهای مفصلی و درد عضلات:

این بیماری مقاوم و سمج و پیش رونده است. غذاهای سرخ شده، محرکات و گوشت های قرمز، چربی ها، غذاهای مانده و فریز شده و انواع سس و نوشابه های گاز دار برای این افراد بسیار مضر است. این در حالی است که مصرف کرفس ،جعفری، گلپر، گشنیز و سیاه دانه و یونجه برای درمان این بیماران مفید هستند.

همچنین خوردن گوشت بلدرچین به صورت کباب که با استخوان کوبیده شود، بسیار خوب است. غذاهایی مانند فندق و گردو و بادام زمینی که دارای املاح مس است نیز بسیار موثر است. به دلیل اینکه گلپر سرشار از مس است، توصیه می شود افرد آن را ساییده و یک قاشق مرباخوری به نوبت میل کنند.

رژیم غذایی مناسب برای کنترل فشار خون

هرگاه فشارخون بالا باشد، باید نمک طعام حذف  شده و استرس افراد  برطرف شود. همچنین خوردن سوپ جو، آب غوره بدون نمک، ماست و خیار، سبزیجات و میوه ها مخصوصا گریپ فروت ، سالاد و ماهی آب پز، سیر و گشنیز، فشار خون را کاهش می دهند. به این افراد توصیه می شود چای ترش، زرشک و عناب  و تخم کاهو، هر کدام به مقدار برابر یک قاشق غذا خوری در یک لیوان آب جوش دم کرده و میل کنند.

تقویت لثه و دندان و سفید کننده دندان

به افرادی که علاقه مند به داشتن دندان های سفید و لثه های محکم هستند پیشنهاد می شود گلنار فارسی، سماق، کف دریا و نمک ید دار را مخلوط و پودر کرده و لثه ها را روزی ۲ مرتبه با این مخلوط شستشو دهند.

مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن

هرچه تعداد گلبول های سفید خون در سیستم دفاعی بدن بیشتر باشد، بهتر می توانند با بیماری مقابله کنند و سلامتی بدن ارتقاء می یابد. مواد غذایی که سرشار از ویتامین ث باشند قدرت سیستم دفاعی بدن را افزایش می دهند. این در حالی است که منشا وجودی ویتامین ث میوه ها و سبزیجات مخصوصا شلغم است. تحقیقات نشان می دهد ویتامین ث میزان تولید گلبول های سفید خون و پادتن را افزایش می دهد و از ورود ویروس به داخل سلول ها جلوگیری می کند.

به گزارش ایمنا طب سنتی طبی است که علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها به درمان آن ها نیز می‌پردازد. این در حالی است که در این شیوه برای درمان امراضی نظیر آنفلوآنرا، دردهای مفصلی، فشار خون بالا، تقویت سیستم ایمنی بدن، آلرژی های فصلی، حالت تهوع و ... گیاهان دارویی موثری پیشنهاد شده است.

کد خبر 308168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.