رفع معضلات محیط زیستی و تراکم فروشی اولویت شهری اصفهان در شورای پنجم

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در شورای پنجم تلاش می‌شود معضلات محیط زیستی و تراکم فروشی در اولویت شهری اصفهان قرار گیرد و بر روی این موضوعات تمرکز شود.

کوروش خسروی در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مشکلات اصفهان در چند بخش عمده طبقه بندی می‌شود، ابتدا مشکلات زیست محیطی مانند خشکی زاینده رود و آلودگی هوا و پس از آن منظر شهرسازی و تراکم فروشی است که این شهر را دچار خفگی کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز خانه‌ها و کوچه‌ها در شهر اصفهان با ساختمان‌های بلند مرتبه مورد هجوم قرار گرفته‌اند، افزود: شهر گسترده اصفهان امروز به حدی از تراکم فروشی رسیده که نه دیگر جایی برای تنفس دارد و نه حتی جایی برای پارک خودرو؛ این شهر با شهر آرمانی اصفهان فاصله زیادی دارد و در شورای پنجم تلاش می‌شود معضلات محیط زیستی و تراکم فروشی در اولویت شهری اصفهان قرار گیرد و بر روی این موضوعات تمرکز شود.

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: باید راه‌های متنوع درآمدزایی در شهرداری مورد بررسی و تمرکز قرار دهیم و نه فقط در شعار که در عمل به سمت تنوع درآمد شهری حرکت کنیم.

خسروی به بحث توسعه نامتوازن شهری در اصفهان اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی در دوره‌های قبلی شورای شهر اصفهان برای این موضوع دیده شده است، اما این برنامه‌ها باید به گونه‌ای عمل شود که شهرداری و مدیریت شهری بتواند به توسعه شهری در اصفهان جهت بدهد، البته در خصوص توسعه نامتوازن بافت فرسوده شهری اصفهان را هم نباید از نظر دور داشت ما باید در شهرداری این موضوع را جدی بگیریم چراکه بافت فرسوده موجب عدم توسعه یافتگی شهر می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز بافت فرسوده به توسعه در شهری مثل اصفهان لطمه زده است توسعه شهر اصفهان نیازمند زیرساخت‌های استاندارد است تا شهر دوباره به شهری پر نشاط و جایی برای زندگی بهتر و امیدوارانه‌تر تبدیل شود.

مدیریت شهری باید در توسعه گردشگری همکاری کند

منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان یکی از اقدامات اساسی در مدیریت شهری جدید اصفهان را توجه جدی به موضوع گردشگری دانست و افزود: متاسفانه امروز بسیاری از تورهای گردشگری خارجی به شهر اصفهان به خاطر نبود زیرساخت‌های کافی برای گردشگری کنسل می‌شود. مدیریت شهری باید با تدبیر این مشکل را در شهر اصفهان به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در بحث گردشگری بهبود ببخشد.

خسروی اضافه کرد: مدیریت شهری باید در توسعه گردشگری همکاری کند و اصفهان را به شهری جذاب‌تر بدل کند، چراکه گردشگری اصفهان نباید فقط به آثار تاریخی‌اش محدود شود، ما در این شهر به عنوان دومین شهر دانشگاهی کشور می‌توانیم توریست علمی، به خاطر خدمات بیمارستانی مناسب می‌توانیم توریست درمانی جذب کنیم و این شهر می‌تواند سبد متنوعی را به گردشگران ارائه و آن‌ها را جذب کند.

وی اصفهان را بهترین شهر برای اجرای برنامه‌های کارآفرینی در غرب خاورمیانه دانست و خاطرنشان کرد: می‌توانیم محوریت کار آفرینی مشکلات را حل کنیم، باید بر روی بهبود فضای کسب و کار شهری متمرکز شده و مباحث اشتغال و اقتصاد شهری را بهبود ببخشیم.

کد خبر 308121

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.