قدس، نماد پیروزی حق بر باطل در نبرد با صهیونیسم

لنجان_فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان گفت: امام خمینی(ره) با طرح روز قدس به طور عملی نشان داد که مشکلات مسلمانان مانند دانه های زنجیر به هم پیوسته اند و آنان نباید اجازه دهند که دشمنان امت اسلامی با اتکا بر تفاوت های مذهبی و نژادی در جهان اسلام تفرقه اندازی کنند و توطئه های سوء خود را پیش ببرند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان لنجان، حجت الله صفرپور در حاشیه راهپیمایی روز قدس با اشاره به اهمیت حضور مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: روز  قدس در تاریخ کشورهای اسلامی فراموش‌نشدنی است چراکه این روز، روز حیات اسلام، وحدت مسلمانان و ایستادگی و اعلام انرجار از ایادی استکبار است.

وی با اشاره به اینکه روز قدس یکی از یادگاری های گرانسنگ امام خمینی(ره) است، افزود: روز قدس روز برائت از ایادی استکبار بوده و آحاد  جامعه با حضور پرشور خود در این راهپیمایی به‌ نوعی همایش اقتدار مسلمانان در برابر جبهه استکبار را اجرایی می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان تصریح کرد: روز قدس از جمله مظاهر حمایت جهانی از مردم رنج کشیده فلسطین است و امام خمینی(ره) در این خصوص فرمودند روز قدس فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید جمهوری اسلامی در سراسر کشورها بیرق آن برافراشته شود. روزی است که باید به ابرقدرتها فهماند که دیگر آنها نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند. من روز قدس را روز اسلام و روز رسول اکرم می‌دانم، و روزی است که باید ما تمام قوای خودمان را مجهز کنیم؛ و مسلمین از آن انزوایی که آنها را کشانده بودند خارج شوند، و با تمام قدرت و قوّت در مقابل اجانب بایستند.

وی اضافه کرد: باید به این مهم توجه داشت که در نیم قرن گذشته مبارزات آزادیبخش مسلمانان مظلوم فلسطین افت و خیزهای فراوانی را داشته و وابستگی اغلب حکومت‌ها در سرزمین‌های اسلامی به استعمار، مسلمانان فلسطین را از پشتوانه وسیع هم کیشان خود محروم ساخته بود و جنبش ضدصهیونیستی را به نوعی رکود کشانیده بود.

صفرپور ادامه داد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷، روح جدیدی در کالبد مبارزات ضدصهیونیستی دمیده شد، و اوجگیری مبارزات ملت فلسطین پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی عنوان کرد: وقوع انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) و مواضع ایشان جزء عوامل اوجگیری مبارزات و تحول روش و ایدئولوژی مبارزه و سرانجام پیدایش انتفاضه بود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان بیان کرد:  دور اندیشی امام خمینی(ره) در آن دوران حساس موجب شد که نه تنها ریشه درخت مقاومت در برابر صهیونیست ها و حامیان غربی شان خشک نشود، بلکه محمل جدیدی برای اتحاد مسلمانان جهان با محوریت آزادسازی قدس ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) با طرح روز قدس به طور عملی نشان داد که مشکلات مسلمانان مانند دانه های زنجیر به هم پیوسته اند و آنان نباید اجازه دهند که دشمنان امت اسلامی با اتکا بر تفاوت های مذهبی و نژادی در جهان اسلام تفرقه اندازی کنند و توطئه های سوء خود را پیش ببرند.

صفرپور با اشاره به به اهمیت بازتاب این روز از رسانه ها و جهت دهی آن ها اشاره و بیان کرد: رسانه ها و مطبوعات در جهان امروزی با گسترش فناوری‌های نوین در عرصه ارتباطی نقش بسیار تعیین‌کننده در جهت‌دهی و تنویر افکارعمومی دارند به طوری که ایجاد این شور و حضور باشکوه مردم غیرقابل انکار است.

وی تاکید کرد: رسانه‌ها باید برای اعتلای حرکت استکبارستیزی و ضد صهیونیستی روز جهانی قدس پرتلاش‌تر از گذشته حاضر شوند و این روز حماسی را از منظر قلم، دریچه دوربین و دیگر ابزارهای رسانه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار کنند چراکه رسانه‌های صهیونیستی با شگردهای تبلیغاتی درصدد انحراف افکارعمومی به این موضوع هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج لنجان متذکر شد: امروز با طنین‌ انداز کردن شعارهای «هیهات مناالذله»، «مرگ بر امریکا» و «مرگ بر اسرائیل» مردم زرین شهر همگام با مردم سراسر ایران و جهان اعلام کردند که همچنان پیوند خود را با عاشورا و کربلا حفظ کرده اند و با پیروی از امام خامنه‌ای «مدظله‌العالی» در برابر نظام سلطه ایستادگی خواهند کرد و این مهم نویدبخش تحقق وعده الهی است که سرانجام حق بر باطل پیروز خواهد شد.

کد خبر 308040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.