اصناف در قالب بسته حمایتی دولت قرار گرفتند/ضرورت مبارزه با قاچاق کالا در اصناف

استاندار اصفهان از ارائه تسهیلات ویژه در قالب بسته حمایتی دولت به اصناف در سال جاری خبر داد و گفت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا از اولویت ها مهم مقام معظم رهبری، اولویت دولت و از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است که این موجب مقابله با تعطیلی واحدهای صنفی می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا رسول زرگرپور شامگاه گذشته در مراسم بزرگداشت روز ملی اصناف به مناسبت یکم تیرماه، با اشاره به اینکه ۳۰ درصد جمعیت استان اصفهان خانواده بزرگ اصناف هستند، اظهار داشت: این درحالیست که ۲۵ درصد جمعیت کشور را اصناف شامل می شوند.

وی با تاکید بر اینکه ارتقا کیفی و کمی اصناف در امور مختلف در دستور کار قرار دارد، گفت: در نخستین قدم باید دید چه تعداد واحد صنفی غیرمجاز در استان داریم و نسبت به شناسایی آنها اقدام کنیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه متاسفانه شاهد ارائه و فروش اجناس بنجل و غیرقابل استفاده در برخی اصناف هستیم، تصریح کرد: وجود این اجناس شآن اصناف را مورد خدشه قرار داده است.

وی با اشاره به برگزاری مستمر و منظم انتخابات اتحادیه ها در تمام ۲۴ شهرستان استان، تاکید کرد: این جزو نکات مهم مدیریت فعلی اصناف است.

زرگرپور در ادامه با تاکید بر ضرورت ارائه برنامه یک ساله و چهارساله از سوی اتاق اصناف و هم اتحادیه ها، گفت: این برنامه باید در کمیسیون نظارت تصویب شود و می توان عملکرد آن را سال به سال بررسی کرد.

وی همچنین به موضوع مهم مبارزه با قاچاق کالا در واحدهای صنفی از طریق عدم ارائه این کالاها اشاره کرد و بیان داشت: موضوع مبارزه با قاچاق کالا از اولویت ها مهم مقام معظم رهبری، اولویت دولت و از ارکان اصلی اقتصاد مقاومتی است که این موجب مقابله با تعطیلی واحدهای صنفی می شود.

استاندار اصفهان افزود: کسبه هایی که در طول قرن ها به دنبال روزی حلال هستند نباید اجازه دهند که کالاهای قاچاق در واحدهای تولیدی و توزیعی آن وارد شود چرا که اصفهان نباید محلی برای ارائه کالاهای قاچاق باشد.

وی همچنین به وجود ۹ سامانه اصلی و ۳۷ سامانه فرعی برای شناسایی هر گونه کالا و محموله ای که وارد کشور می شود اشاره کرد وگفت: در این سامانه ورود کالاها در مرزها، جاده ها، انبارها و ... کنترل می شود.

وی با تاکید بر اینکه اصناف در تمام امور و برهه های تاریخ در کشور پیشقدم بوده اند، بیان داشت: با توجه به اینکه اصناف اصفهان در مبارزات انقلابی و جنگ تحمیلی پیش قدم بوده اند، می توانند در بخش مبارزه با قاچاق کالا نیز پیشقدم شوند.

به گفته زرگرپور، کسبه برای تولید، توزیع و ارائه خدمات با کیفیت و ایرانی می توانند نقش خود را بعد از تحریم ها پررنگ تر کنند، اظهار داشت: سال گذشته در بسته حمایتی صنایع کوچک و متوسط ۱۸۰۰ میلیارد تومان به ۱۲۰۰ واحد، تسهیلات تخصیص یافت و اصفهان نیز در رتبه نخست کشور قرار گرفت.

وی ادامه داد: با توجه به جایگاه ویژه اصناف، امسال اصناف نیز در قالب بسته حمایتی جدید قرار گرفته اند و امیدواریم این بخش در سال جاری از مزایای این بسته بهره مند شوند.

استاندار اصفهان در پایان خطاب به مسئولان مالیاتی استان، گفت که کمترین فشارمالیاتی را به اصناف وارد کنند.

کد خبر 307982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.