۷۶ نیروی فوریت‌های پزشکی، سلامت راهپیمایان روز قدس در اصفهان را تامین می‌کنند

مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان گفت: در کل استان، ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ موتورلانس، ۲ خودروی فرماندهی عملیات و ۷۶ نفر نیروی انسانی، روز جمعه به منظور پوشش امداد- سلامت مراسم راهپیمایی روز قدس، آماده باش و مستقر خواهند شد.

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، علیرضا کیخایی اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن روز قدس، دستورالعملی مبنی بر آماده‌باش اورژانس پیش‌بیمارستانی، شبکه‌های بهداشت و درمان و بیمارستان‌های استان اصفهان برای تامین امداد- سلامت راهپیمایانِ این روز، ابلاغ شده است.
وی افزود: در حوزه فوریت‌های پزشکی بر آماده‌باش تمام پایگاه‌ها و اتاق‌های فرمان و در دسترس بودن مسئولان پایگاه‌ها به منظور نظارت بر نحوه خدمت‌رسانی و ارائه خدمات به راهپیمایان تاکید شده است.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: در این دستورالعمل، آمادگی کامل برای عکس‌العمل سریع در حوادث احتمالی و دپوی تجهیزات و تامین نیروی انسانی به تعداد مورد نیاز با توجه به مسیرهای راهپیمایی، اماکن و مسیرهای پرتجمع مورد تاکید قرار گرفته است.
کیخایی خاطرنشان کرد: روز جمعه دوم تیرماه جاری، تمامی پایگاه‌های شهری در مراکز شهرستان‌ها، برای پوشش امداد-سلامت مراسم روز قدس، به گونه‌ای که تجمع جمعیت مانع از ارائه خدمات آنها نشود، در مسیرهای راهپیمایی مستقر می‌شوند.
وی با بیان اینکه در ۲۱ شهرستانِ استان اصفهان، استقرار آمبولانس‌ها را خواهیم داشت، گفت: در شهرستان اصفهان با توجه به اینکه راهپیمایی از مسیرهای پنج‌گانه به سمت مصلی بزرگ اصفهان انجام می‌شود، تدابیر ویژه‌ای برای این مسیرها و محل تجمع راهپیمایان اندیشیده شده است.
مدیر بحران و پدافند غیرعامل استان اصفهان افزود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش‌بیمارستانی، ۵ دستگاه خودروی آمبولانس و ۲ موتورلانس در مصلی نماز جمعه اصفهان و مسیرهای منتهی به مصلی مستقر می‌شوند؛ همچنین استقرار ۲۵ نفر نیروی انسانی شامل پزشک، پرستار و تکنسین‌ فوریت‌های پزشکی ویژه پوشش امداد-سلامت این مراسم در شهر اصفهان پیش‌بینی شده‌ است.
کیخایی اظهار کرد: در کل استان، ۲۵ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۲ موتورلانس، ۲ خودروی فرماندهی عملیات و ۷۶ نفر نیروی انسانی، روز جمعه به منظور پوشش امداد- سلامت مراسم راهپیمایی روز قدس، آماده باش و مستقر خواهند شد.
وی ادامه داد: به تمامی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان نیز اعلامِ آماده باش و بر تسریع پذیرش بیماران و مصدومان احتمالی در روز قدس تاکید شده است.

کد خبر 307964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.