جذب سرمایه‌گذار خارجی منوط به افزایش انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی بودجه عمرانی استان در سال ۹۶، گفت: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ابتدا باید انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی را دوچندان کنیم تا سرمایه‌گذاری خارجی تشویق به سرمایه‌گذاری شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا نعمت‌الله اکبری در کمیسیون حمایت از سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی اصفهان، اظهار داشت: طرح توسعه استان اصفهان به ۶ منطقه قابل‌برنامه‌ریزی تقسیم‌شده که برای هر شهرستان بر اساس منطقه بندی سند توسعه محلی تنظیم‌شده است.

وی اضافه کرد: این طرح بر اساس مزیت‌ها و قابلیت‌های هر شهرستان تنظیم‌شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان، بودجه یک هزار میلیارد تومان را متناسب استان اصفهان ندانست و گفت: این عدد در برابر استانی که به‌عنوان  پیش‌ران اقتصاد ایران به شمار می‌آید، اندک است.

مسایل اقتصادی با اشراق و ماورالطبیعه حل نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه اگر دولت تا سال آینده نتواند بخش خصوصی فعال را به صحنه سرمایه‌گذاری بیاورد با بن‌بست روبرو می‌شود، افزود: با اتمسفر موجود در اقتصاد ایران نمی‌توان مسایل داخلی را برطرف کرد.

اکبری تاکید کرد: مسایل اقتصادی با اشراق و ماورالطبیعه حل نمی‌شود بلکه علم واقعیت با علت و معلول  واقعی است.    

نگاه مدیران دولتی به بخش خصوصی باید اصلاح شود

وی همچنین خواستار  تغییر نگاه مدیران دولتی نسبت به بخش خصوصی شد و گفت: متأسفانه اغلب مدیران حتی در اندازه یک بخشدار نسبت به بخش خصوصی نگاه مثبتی و خوش بینانه ای ندارد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اصلاح نگاه مدیران را مهم‌ترین گام استان در راستای توسعه بخش خصوصی برشمرد و افزود: روند واگذاری به بخش خصوصی پروژه‌های در استان با موانع ذهنی متعددی روبروست که حتی در واگذاری یک سالن ورزشی بلااستفاده در یک روستای کم‌جمعیت مشاهده می‌شود.

جذب سرمایه‌گذاری خارجی نیازمند دوچندان کردن انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی است

وی تاکید کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی ابتدا باید انگیزه سرمایه‌گذاران داخلی را دوچندان سازیم تا سرمایه‌گذاری خارجی  تشویق به سرمایه‌گذاری شود.

اکبری اضافه کرد: توسعه بخش خصوصی بایستی هدف و رویکرد استان باشد و صدر تا ذیل مدیران دولتی باید  پیرو این سیاست باشند تا بتوان مسایل اقتصادی استان را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی با رشد سرمایه‌گذاری دو بخش جدانشدنی از یکدیگرند و با شروع برجام رشد سرمایه‌گذاری در ایران افزایش داشته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان اضافه کرد: در نظام نوین مدیریت، مدیر ۲۰ درصد پیگیری و ۸۰ درصد سیاست‌گذاری می‌کند ولی در ایران یک مدیر باید ۲۰ درصد سیاست‌گذاری و ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری کند تا بتواند موفق عمل کند.

وی رشد اقتصادی، تورم، سرمایه گذاری، اشتغال و بهره‌وری را پنج مئولفه مهم اقتصاد هر کشور برشمرد و گفت: طی چهار سال گذشته رشد اقتصادی مثبت و نرخ تورم یک‌رقمی شده و رشد سرمایه‌گذاری تا اندازه بهبود ولی بهره‌وری و اشتغال رشد چندانی نداشتیم.

اکبری تورم را رونق کاذب توصیف کرد و گفت: اقتصاد ایران با تورم سالیانه همواره آمیخته بوده است و در چهار سال گذشته با کاهش تورم و تک‌رقمی شدن فضای جدید در اقتصاد ایجادشده که با افزایش بهره‌وری و رشد سرمایه‌گذاری می‌توان شاهد رونق اقتصادی  بود.

افزایش ۵۰ درصدی بودجه عمرانی استان در سال ۹۶

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان همچنین از  افزایش ۵۰ درصدی بودجه عمرانی استان در سال ۹۶ خبر داد و گفت: جلوگیری از افزایش مالیات سال جاری  بخش دیگری از تلاش‌های مسوولین برای بهبود فضای کسب و کار استان بود.

وی حل مساله توسعه فرودگاه اصفهان بعد از ۲۵ سال از اقدامات دولت یازدهم در استان برشمرد و گفت: پیگیری ساخت و راه‌اندازی هتل هما در اصفهان در دستور کار  مسوولین استان است این در حالیست که هتل هما اصفهان و شیراز در یک تاریخ مصوبه دریافت کرده است.

کد خبر 307916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.