رقص پیراهن تابستان در هوای خنک فریدن

فریدن - مردم فریدن نخستین روزهای تابستان را متفاوت تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، در حالی که اکثر استان ها و شهرهای کشور مدت ها قبل از آمدن تابستان؛ روزهایی داغ را پشت سر گذاشتند؛ پیراهن تابستانه فریدن در میان نسیم فرح بخش تیر به رقص در آمده است.

پس از آن که در نخستین روز از تیر 96 ، شانه های تابستان قدری از خنکای دلچسب هوای فریدن لرزید و تن مردمان روزه دار  با نوازش نسیم خنک جان تازه یافت؛ هم اکنون نیز در سومین روز تابستان خنکای هوا  به ویژه در ساعات ابتدا و انتهای روز استمرار دارد.

در طی چند شب گذشته نیز، مسافران بسیاری در پارک ها و تفریح گاه های شهر دامنه و داران توقف و استراحت کرده اند.

به گفته نوروز ملکی رئیس اداره هواشناسی فریدن، بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار شرایط جوی نسبتاً پایدار بر روی استان طی سه روز آینده است.

وی افزود: بر این اساس طی امروز  شنبه در اکثر مناطق استان وضعیت جوی به صورت صاف، گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ملکی تاکید کرد: گاهی در برخی مناطق شرقی وزش باد نسبتاً شدید و گرد و خاک محلی خواهیم داشت.

رئیس اداره هواشناسی فریدن با بیان این که دمای هوا در  فریدن در حال حاضر   بین 22 تا 24 درجه در نوسان است، افزود:  بیشینه دما در 24 ساعت گذشته 31 درجه سانتی گراد و کمینه دما 12 درجه سانتیگراد بوده است.

به گزارش ایمنا،  فریدن منطقه ای کوهستانی و مرتفع است و بخشی از کوه های اصلی سلسله جبال زاگرس در این شهرستان قرار دارند . این شهرستان دارای تابستان های معتدل و زمستان های طولانی است.

هوای پاک و لطیف این منطقه در کنار خنکای دلچسب آن، موجب شده است که هر ساله با آغاز فصل گرما خیل عظیم مسافران و گردشگران داخلی و خارجی به این سرزمین سفر کنند.

  در حالی که به روزهای داغ تابستان نزدیک می شویم؛ طبیعت  شاداب شهرستان فریدن هم چنان در آستان چشم رهگذران دلبری می کند.

پار ک ها، مناظر بکر خدادای در بیشه زارها و تفرج گاه های اطراف این شهرستان،  مکان مناسبی برای گذران روزهای داغ تابستان است.

با گذر از مسافت 140 کیلومتری به طرف غرب اصفهان ، وقتی قله های زیبای رشته کوه های زاگرس از میان پیچ و خم جاده ها خودنمایی می کند، هوای پاک فریدن  در حجم ریه ها ریشه می دواند و طبیعت پر سخاوت آن  چشم هر بیننده ای را  تسخیر می کند.

کد خبر 307911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.