لزوم بازنگری طرح های هادی روستاها

فریدن - بخشدار مرکزی فریدن گفت: طرح های هادی روستاها باید متناسب با نیازها و امکانات موجود بازنگری شوند.

عباس نظام الاسلامی در گفتگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدن، با اشاره به جلسه اخیر بررسی مسائل و مشکلات روستاهای تابعه بخش مرکزی شهرستان فریدن با حضور مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ، اظهار کرد: اصلاح شبکه های آب شرب روستاها ، زیرسازی و آسفالت  معابر، اجرای جدول و کانیو ، احداث بوستان و فضای سبز روستاها، اصلاح ورودی و خروجی روستاها، تعمیر ،بازسازی و ثبت آثار تاریخی و ابنیه قدیمی روستاها از جمله حمام های قدیمیو کلیساها و روکش آسفالت جاده های روستایی به ویژه مسیر نماگرد به ننادگان  از اهم نیازهای  روستاهای بخش مرکزی است.

بخشدار مرکزی شهرستان فریدن در خصوص لزوم اجرای طرح های هادی روستایی گفت:  با توجه به برخی مشکلات از جمله نداشتن  توان مالی از سوی مردم برای تخریب و بازسازی منازل مسکونی و همچنین نداشتن زمین معوض توسط دهیاری ها باید طرح های هادی روستایی متناسب با نیازها و امکانات موجود بازنگری شوند.

وی با اشاره به  حفاری های صورت گرفته توسط امور آب و فاضلاب روستایی و عدم پرداخت حق ترانشه عنوان کرد:  انتظار داریم این موضوع توسط اداره مربوطه پیگیری گردد.

نظام الاسلامی به لزوم پیگیری مباحث اشتغال روستاییان اشاره نمود و بیان کرد:  در سند آمایش، فریدن به عنوان منطقه دامپروری و کشاورزی دیده شده است.

وی افزود: در این راستا  باید ساماندهی مراتع و تشدید برخورد با معارضین و عدم تجدید مجوز چرای دام دامداران غیر بومی- با توجه به این که این افراد فرصت های شغلی را از اهالی و مردم بومی می گیرند، در دستور کار قرار گیرد.

بخشدار مرکزی شهرستان فریدن  به مکانیزه نمودن سیستم دفع زباله و بازیافت آن و همچنین نبود امنیت شغلی برای دهیاران اشاره نمود و گفت: نتایج قابل قبول بدست نخواهد آمد مگر این که همگی دست در دست هم برای حل معضلات و مشکلات روستاها تلاش نماییم.

کد خبر 307718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.