افزایش خروجی سد زاینده رود از اول تیرماه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: خروجی آب از سد زاینده رود برای کشت کشاورزان غرب اصفهان به مدت ۲۰ روز از اول تیرماه افزایش می یابد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا مسعود میرمحمدصادقی افزود: هدف از افزایش خروجی آب سد زاینده رود، تأمین آب کشت کشاورزان پایین دست سد چم آسمان( ۶۵ کیلومتری غرب اصفهان) شامل ۸۰ نهر سنتی و کانال نکوآباد ( ۵۰ کیلومتری جنوب غربی اصفهان) است و این به معنای جریان آب در بستر زاینده رود در کلانشهر اصفهان نیست.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با اشاره به برنامه توزیع آب در حوضه آبریز زاینده رود، گفت: این برنامه براساس تصمیم شورای عالی آب با حضور نمایندگان کشاورزان، استانداران و وزیر نیرو هر سال ابلاغ می شود که مطابق آن، آب برای کشاورزان شرق و غرب تأمین می شود.
میر محمد صادقی با تأکید بر محدودیت های آبی و خط قرمز وزارت نیرو به منظور تأمین آب شرب مردم، تصریح کرد: خواسته کشاورزان تحویل آب بصورت ممتد بود که با توجه به شرایط آبی و تامین آب شرب ۵ میلیون نفر تا آذر و دی ماه سال جاری، این خواسته عملی نیست.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر حضور نمایندگان کشاورزان و جهاد کشاورزی در شورای عالی آب، خاطر نشان کرد : برنامه تأمین آب هر ساله ابلاغ می شود و ضرورت دارد کشاورزان طبق آن برنامه ریزی کنند.

کد خبر 307687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.