اجتماعی کردن، مهمترین رویکرد دولت در مقابله با آسیب اعتیاد

شهرضا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا گفت: اجتماعی کردن، مهمترین برنامه دولت در راستای مقابله کارآمد با معضل اعتیاد است و برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر نیز باید با این وریکرد باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، محمدرضا انصاریپور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان، ضمن تشریح مفاد سند جهانی مبارزه با مواد مخدر، عنوان کرد: ارزیابی میزان مصرف، پیشگیری از طریق آموزش، نقش رسانه ها در جلوگیری از بازگشت بهبودیافتگان از اعتیاد به دوران مصرف و همکاری حقوقی کشورها در زمینه مبارزه با این آسیب، از جمله مهمترین بخشهای این سند است.

وی اظهار کرد: اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی هیچگاه ریشه کن نمی شود اما با اتخاذ تدابیر علمی و رعایت موازین دقیق اجرایی می توان تا حد زیادی این آسیب اجتماعی را کنترل کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهرضا بیان کرد: اجتماعی کردن، مهمترین برنامه دولت در راستای مقابله کارآمد با معضل اعتیاد است و برنامه های هفته مبارزه با مواد مخدر نیز باید با این وریکرد باشد.

انصاریپور ادامه داد: در هفته مبارزه با مواد مخدر نمایشگاه های اعتیاد با همکاری همه دستگاه های فرهنگی، شهرداری، هلال احمر و کانونهای فرهنگی هنری مساجد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، برگزار خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر ضرورت توجه به نقش رسانه های جمعی در مقابله با آسیب اعتیاد، اظهار کرد: مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های گروهی به عنوان مهمترین ارکان آگاهی بخشی در جامعه رسالت خطیری در حوزه مبارزه با مواد مخدر دارند که باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرضا، همچنین با اشاره به موفقیت اجرای طرح به سوی نور در یکی از روستاهای این شهرستان، اضافه کرد: در سال ۹۶ این طرح در همه مناطق شهرستان شهرضا اجرا خواهد شد.

کد خبر 307663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.