مصلی؛ میزبان راهپیمایان روز قدس با سخنرانی حجت‌الاسلام مصلحی + مسیرهای راهپیمایی

روز قدس امسال در مصلی نماز جمعه اصفهان با سخنرانی وزیر پیشین اطلاعات برگزار می شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری ایمنا، جعفر عسگری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد برگزاری روز قدس استان اصفهان در نشست خبری خود اظهار کرد: پیامبر فرموده است که هر کس دست ستمدیده ای را بگیرد با ایشان در بهشت همنشین می شود و امام(ره) بر همین اساس برای دفاع از مظلومان فلسطین و اعلام انزجار از غاصبین قدس شریف این روز را بنا نهادند.

وی افزود: بزرگداشت این روز برکات بسیاری داشته و سبب وحدت جهان اسلام شده است و این وحدت دشمن را سراسیمه کرده است و از این رو به دنبال تفرقه میان مسلمین هستند؛ ان شاءالله با هوشیاری مسلمانان در آینده نزدیک شاهد پیروزی های چشمگیری باشیم.

رئیس ستاد برگزاری روز قدس در اصفهان تصریح کرد: ما در این روز به دنبال احیای آرمان های آزادی قدس شریف و برشمردن جنایات رژیم اشغالگر هستیم، همچنین پیوند نامبارک صهیونیست ها، آمریکا و آل سعود را شاهدیم و این پیوند ننگین را در دنیا رسوا کنیم؛ ما به دنبال بهره گیری از روز جهانی قدس هستیم و تأکید بر نامشروع و جعلی بودن رژیم اشغالگر هستیم.

وی بیان کرد: ما امروز شاهد شکست های پی در پی تکفیری ها در منطقه و شاهد ایستادگی اسرای فلسطینی هستیم؛ همچنین مسئله قطر و عربستان حقانیت جمهوری اسلامی را در دنیا نشان داد و افشاگری های بسیاری صورت گرفت که لازم به تبیین آن هستیم؛ همچنین به نوبه خودم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با پاسخ به موقع و درخور به عملیات تروریستی در مجلس و حرم امام(ره) تقدیر می کنم.

عسگری با اشاره به اینکه قدس شریف در این ایام به یک پادگان نظامی تبدیل شده است، ابراز کرد: یکی از دستاوردهای روز قدس وحدت جهان اسلام و متوجه کردن جهان اسلام به دشمن اصلی مسلمانان کنیم، همچنین لازم است ارزش و منزلت شهدای مدافع حرم در جامعه تبیین شود که اگر اینها نبودند ما باید امروز در خیابانهایمان می جنگیدیم.

وی اشاره کرد: این روز در اصفهان هرساله در میدان امام خمینی(ره) اصفهان برگزار می شد اما امسال با توجه به شرایط مردم روزه دار تصمیم گرفته شد در مصلی برگزار شود.

وی همچنین مسیرهای 5 گانه راهپیمایی روز قدس را اعلام کرد و گفت: این مراسم 10:30 آغاز می شود و یک ساعت پس از آن در مصلی نماز جمعه با سخنرانی حجت الاسلام مصلحی برگزار می شود.

رئیس ستاد روز قدس اصفهان اشاره کرد: همچنین ضمن دعوت از همه آحاد جامعه برای حضور در این مراسم، از مردم تقاضا داریم راهپیمایی را در مسیرها آغاز کنند و مستقیم به مصلی نیایند تا دشمن نتواند از منظر رسانه ای سواستفاده کند، همچنین مردم پیش بینی چتر و زیرانداز را برای برگزاری نماز داشته باشند؛ از رسانه ها هم انتظار داریم که اهداف روز قدس در میان مردم تبیین شود تا به مشارکت حداکثری منجر شود.

*به دلیل گرمای هوا روز قدس را در مصلی برگزار می کنیم

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین هاشمی رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه اظهار کرد: آنچه امام راحل و معمار انقلاب تبیین کردند بدون الهام نبوده است و آن مردم بزرگ الهی که به گفته علامه امینی ذخیره الهی برای شیعه بود، روز قدس نیز از برکاتی است که از این مرد ساطع شده است؛ چراکه روز قدس نه تنها برای قدس بلکه برای ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم است و نه تنها به دفاع از مردم فلسطین بلکه برای دفاع از همه مظلومین جهان است.

وی افزود: امروز شرایط مردم مظلوم بحرین و یمن نیز مانند مردم فلسطین است و امیدواریم در جهان به گونه ای این روز اثرگذار باشد که دشمنان را از فکر به تجاوز بازدارد؛ امیدواریم امسال هم مانند سالهای قبل روز قدسی در شأن مردم اصفهان و مورد انتظار اسلام، امام، رهبر انقلاب و همه مظلومان جهان شاهد باشیم.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه اصفهان گفت: دفاع از مظلوم در اسلام به حدی مهم است که پیامبر فرمود اگر فریاد مظلومی را بشنویم و به داد مظلوم نرسیم از اسلام خارج شده ایم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز قدس روز جمعه است و در اصفهان مصلی نداشتیم این مراسم در میدان امام برگزار می شد اما حال به دلیل اینکه این مصلی آماده شده است نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان تأکید بر برگزاری این مراسم در مصلی داشتند چراکه امروز برگزاری مراسم در میدان امام(ره) از میزان حضور مردم در نماز جمعه می کاست؛ همچنین به دلیل گرمای هوا و روزه داری مردم مناسب دانستیم در فضای مسقف مصلی این مراسم را برگزار کنیم.

حجت الاسلام هاشمی گفت: ظرفیت فضای مسجد امام 10 هزار نفر بود اما ظرفیت فضای مسقف مصلی 50 هزار نفر است؛ البته به یقین امسال به دلیل اینکه سال اول است که این مراسم در مصلی برگزار می شود مشکلاتی وجود خواهد داشت اما با پیشنهادات مردم و کمک آنها برطرف خواهد شد.

*محدودیت های ترافیکی روز قدس

سرهنگ دوم ابوالقاسم چلمقانی رئیس پلیس راهور شهر اصفهان در ستاد روز قدس تصریح کرد: خیابان مصلی، خیابان شهید نیکبخت شرقی و خیابان آیت الله خوانساری از ساعت 24 روز دوم تیرماه توقف هرنوع وسیله نقلیه خودرو و موتور سیکلت ممنوع است و به وسایل متخلف به پارکینگ انتقال داده می شود؛ از ساعت 6 بامداد دوم تیر از خیابان شیخ صدوق به سمت چهار راه مصلی و فرایبورگ محدودیت ایجاد می شود؛ تقاطع رسالت فرایبورگ به سمت مصلی محدودیت ایجاد می شود؛ زیرگذر گلستان شهدا از خروجی شهید همت به سمت مصلی و همچنین خیابان سجاد و شهید لاوی به سمت گلستان شهدا محدودیت اعمال می شود.

وی افزود: بلوار آیینه خانه و خیابان جهانگیرخان قشقایی و زیر پل میر به سمت خیابان مصلی محدودیت ایجاد می شود.

پرچمی مدیریت مصلی نماز جمعه اصفهان گفت: درب شمالی مصلی برای ورود خواهران و درب غربی و شرقی برای ورود برادران است.

*اتوبوسرانی در خدمت راهپیمایان روز قدس

سیدمحمد کاظمی معاون برنامه ریزی شرکت اتوبوسرانی شهرداری اصفهان بیان کرد: 430 دستگاه اتوبوس کولر دار به صورت رایگان از 9:30 دقیقه صبح از مسیر های میدان قدس، میدان احمد آباد، میدان جمهوری اسلامی، میدان شهدا، میدان امام حسین، میدان آزادی، میدان شهید امیرخانی ملک شهر، میدان استقلال، شهرک کوثر، میدان امام خمینی خوراسگان، حصه، دارک، رهنان، پایانه صفه، شهرک ولیعصر، خیابان آتش گاه آماده اعزام به مسیرهای راهپیمایی است و اتوبوس های فرزندان مقاومت برای کودکان تعبیه شده و دارای لوازم اسباب بازی برای کودکان است.

وی افزود: برای بازگشت هم از ساعت 12:30 اتوبوس ها آماده است که در خود مراسم اطلاع رسانی شده است.

کد خبر 307626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.