سرانجام صهیونیست ها چیزی جز فروپاشی نخواهد بود/ پوشش راهپیمایی روز قدس توسط ۴هزار خبرنگار

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس گفت: امروز پس از ۳۸ سال صهیونیست‌ها نه تنها بحث گسترش خود را فراموش کرده‌اند بلکه مجبور شدند دور سرزمین خود را دیوار بکشند و البته سرانجام آنها چیزی جز فروپاشی نخواهد بود. دستاورد روز قدس این است که اجازه نداد مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

به گزارش گروه پایداری خبرگزاری ایمنا،  سردار رمضان شریف در نشست‌خبری که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۳۰ خرداد) برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت: ۸۰ سال است که فلسطین با دسیسه‌های آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها اشغال شده و از سرزمین‌های اسلامی جدا شده است.

وی افزود: موضوع فلسطین در دو مقطع پیش از انقلاب و بعد از انقلاب قابل بررسی است. گفتمان انقلاب اسلامی باعث حذف یکی از پایه‌های قدرت آمریکا در منطقه غرب آسیا شد و رسیدن ملت ایران، جمهوری اسلامی اثر سرنوشت‌سازی بر موضوع فلسطین داشت.

سردار شریف ادامه داد: حضرت امام پیش از انقلاب نیز آزادی قدس را در دستور کار خود داشت. ملت فلسطین نیز پیش از انقلاب با پیروزیها و شکست‌هایی مواجه بود. جمع‌بندی این مسائل در آستانه انقلاب اسلامی با انعقاد قرارداد کمپ‌دیوید و خروج مصر از جبهه حمایت فلسطین این کشور را در انزوا قرار داد و موجب شد رژیم صهیونیستی بگوید موقعیتش تثبت شده و باید به دنبال نفوذ و گسترش خود باشد و شرایط برای ملت فلسطین در یک ناامیدی محض قرار داشت.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اشاره به صحبت‌های وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه با وقوع انقلاب اسلامی زلزله‌ای به پا خواهد شد که اسرائیل را نابود می‌کند، خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب ۳ موضوع مشخص توسط امام خمینی (ره) بیان شد؛ اول تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی و بازگشایی سفارت فلسطین در ایران، دوم نامگذاری روز جهانی قدس و سوم فراهم کردن مقدمات برای توانمندسازی مردم فلسطین و لبنان.

وی افزود: در جمهوری اسلامی بر اساس قانون حمایت از آرمان فلسطین کاری آرمانی و شرعی است و در دوره رهبر انقلاب با تاسیس نیروی قدس سپاه تقویت چهره مقاومت روند شتابانی گرفت. با وقوع انقلاب اسلامی راهبرد اسرائیل متوقف و روند براندازی آن شکل گرفت.

سردار شریف تصریح کرد: امروز پس از ۳۸ سال صهیونیست‌ها نه تنها بحث گسترش خود را فراموش کرده‌اند بلکه مجبور شدند دور سرزمین خود را دیوار بکشند و البته سرانجام آنها چیزی جز فروپاشی نخواهد بود. دستاورد روز قدس این است که اجازه نداد مسئله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه امسال با شرایط متفاوتی روبرو هستیم خاطر نشان کرد: بعد از حدود ۶ سال پهن شدن بساط خلافت خودخوانده داعش و رنج و محنت سنگینی که برای مردم عراق و سوریه داشت آنها نه تنها دستاوردی نداشتند بلکه باعث ایجاد پتانسیل قدرتمندی در کنار ارتش این کشورها شدند که آماده رویارویی با رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: روند آینده امیدوار کننده برای ملت فلسطین است. امروز داعش هم در حوزه نظامی و هم در حوزه افکار عمومی شکست خورده و بساطش در حال جمع شدن است.

سردار شریف با اشاره به سفر رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی اظهار داشت: حکام عرب امروز در حال برملا کردن روابطشان با اسرائیل هستند و همیشه از پشت خنجر می‌زنند. چند روز گذشته بود که یکی از مقامات اسرائیلی گفت ترامپ پس از سفر به عربستان پیامی مکتوب و شفاهی مبنی بر همپیمانی عربستان با اسرائیل و مقابله با ایران آورده است که افشای آن باعث رسوایی عربستان در افکار عمومی است.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس با اشاره به مبارزات مردم فلسطین در سرزمین خودشان عنوان کرد: در طول سالهای بعد از انقلاب این روند رو به رشد بوده و مردم فلسطین حتی در زندانها با اعتصاب غذا به مبارزه خود ادامه می‌دهند. این قدرت درون‌زایی است که ملت فلسطین دارند و در زمان مناسب این قدرت به صحنه خواهد آمد. امروز اسرائیلی‌ها در برآورد نظامی از فلسطین و لبنان عاجز هستند و آمارهای متناقض آنها گوای عدم اشراف اطلاعاتی رژیم صهیونیستی است.

وی تصریح کرد: امسال احساس ما این است که با توجه به رفتار تحقیرآمیز رئیس جمهور در سفر به عربستان و ائتلاف نیم‌بندی آنها علیه ایران رقم زدند و خیلی زود دچار شکاف شد مشخص شد که ایران حامی امت اسلامی است و اسرائیل را دشمن اصلی خود می‌داند.

سردار شریف با اشاره به حمایت‌های برخی کشورهای عربی از صدام در دوران دفاع مقدس گفت: ملت ما حمایت آنها از صدام و حزب بعث را فراموش نمی‌کند و هر گاه آنها علیه انقلاب توطئه کردند سرشان به سنگ خورد. سرنوشت این حکام عرب چیزی جز سرنوشت حزب بعث نخواهد بود.

وی با بیان اینکه ما قادریم از منافع خودمان و آرمان فلسطین دفاع کنیم اظهار داشت: میزان تقرب و نزدیکی ما به گروههای فلسطینی به میزان پایبندی آنها به آزادی بیت‌المقدس و فلسطین است. راهپیمایی روز قدس در بیش از ۹۰۰ شهر کشور برگزار خواهد شد و مبدا همه راهپیمایی‌ها مساجد اصلی شهرها و مقصد آنها مصلی‌های نماز جمعه خواهد بود. این مراسم در تهران در مسیرهای ده‌گانه از ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه آغاز خواهد شد و آقای لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی سخنران محوری آن خواهد بود.

رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس ادامه داد: مراسم روز جهانی قدس را حدود ۴ هزار خبرنگار از رسانه‌های مختلف پوشش خواهند داد.

کد خبر 307624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.