۲ هزار زندانی غیرعمد تا پایان ماه رمضان آزاد می‌شوند

مدیرعامل ستاد دیه کشور از آزادی ۲هزار زندانی جرائم غیر عمد و غیر کلاه‌برداری تا پایان ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از ستاد دیه کشور، اسدالله جولایی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه مبارک رمضان ۲ هزار زندانی نیازمند با جرائم غیر عمد و غیر کلاه‌برداری از زندان آزاد شوند.

 مدیرعامل ستاد دیه کشور افزود: امسال بیش از ۳۰۰ جشن گلریزان در کشور برگزار می‌شود و تا امروز ۶۰ میلیارد تومان برای آزادی زندانیان غیر عمد جمع‌آوری‌شده است.

جولایی با اشاره به آزادی تمام زندانیان غیر عمد کمتر از ۲۰ میلیون تومان گفت: در طرح بهار در قرآن سال ۹۵ تا پایان اسفند تمام زندانیان غیرکلاه‌برداری و غیر عمد از زندان آزاد شدند و در حال حاضر عده بسیار کمی زندانی غیر عمد زیر ۲۰ میلیون داریم که در طرح رمضان به‌سرعت آزاد خواهند شد.

مدیرعامل ستاد دیه کشور وجود زندانیان با بدهی یک‌میلیون و دو میلیون تومان با جرائم غیر عمد را در زندان تکذیب کرد و ادامه داد: این افراد دارای جرائم عمد هستند و ستاد دیه فقط موظف به کمک برای آزادی زندانیان با جرائم غیر عمد است.

وی از وجود ۱۵ هزار زندانی با جرائم غیر عمد در زندان‌ها خبر داد و افزود: برای رهایی این تعداد ۸۰۰ میلیارد تومان نیاز است که هزینه آن از طریق ۴۰ درصد بخشودگی شاکی‌ها، دولت، بانک‌ها، مجلس و مردم تأمین خواهد شد.

گفتنی است در سال گذشته ۹ هزار و ۱۴۳ زندانی با جرائم مالی غیر کلاه‌برداری، چک، مهریه، نفقه و دیه شبه عمد با مجموع بدهی ۷۰۰ میلیارد تومان از زندان آزاد شدند.

کد خبر 307623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.