شب قدر جلوه‌ای روشن از مهربانی و رأفت بی‌انتهای خدای متعال است

امام جمعه آران و بیدگل گفت: شب قدر جلوه‌ای روشن از مهربانی و رأفت بی‌انتهای خدای متعال است.

به گزارش ایمنا، آیت الله سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل در آیین احیای شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم هلال بن علی(ع) گفت: شب قدر، شب تقدیر است و خداوند  در این شب حوادث یک سال از زندگی، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسان ها و اموری از این قبیل را در این شب مقدر می‏ کند.
وی با اشاره به عبارت «فیها یفرق کل امر حکیم» در سوره دخان که در وصف شب قدر نازل شده است، تصریح کرد: شب قدر  شبی است که امور از مرحله اجمال به مرحله تفصیل در می آید و به صورت مفصل و جزئی تبدیل می شود.
امام جمعه آران و بیدگل، شب قدر را جلوه‌ای روشن از مهربانی و رأفت بی‌انتهای خدای متعال خواند و افزود: هر آنچه در هستی قرار است اتفاق بیافتد در قدر مقدر و معلوم می شود، البته این تقدیر به معنای اجبار نیست و همه در گرو عمل خود هستیم و با اعمالمان سرنوشت خود را رقم می زنیم.
آیت الله موسوی افزود: بهتر بودن شب قدر از هزار ماه به خاطر نزول قرآن و نزول برکات و رحمت الهی و ارزش عبادت و احیای آن و تزرع به درگاه الهی در این شب است.
یادآور می شود؛ آیین شب زنده داری حرم حضرت محمدهلال بن علی(ع) در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان با حضور هزاران عاشق و دلباخته با زمزمه دعای جوشن کبیر با نوای حاج احمد زین العابدین از هیئت رزمندگان تهران و سخنرانی حجت الاسلام سید محمد موسوی امام جمعه آران و بیدگل برگزار شد.
این آیین معنوی از شبکه افق سیما، شبکه پنج اصفهان و برخی شبکه های استانی سیما برای هموطنان سراسر کشور به صورت زنده پخش شد./
 

کد خبر 307578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.