جریمه ۳۰ درصدی مودیان مالیاتی در صورت عدم ارائه اظهارنامه های خود

معاون حسابرسی مالیاتی اشخاص حقیقی اداره کل مالیات استان اصفهان گفت: در صورتیکه صاحبان مشاغل اظهارنامه های مالیاتی خود را ارائه ندهند مشمول ۳۰ درصد جریمه می شوند همچنین اگر مودی به صورت غیرعمد در اشتباه در اظهارنامه خود داشته باشد تنها تا پایان خردادماه برای اصلاح آن فرصت دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا عباس مزیکی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در مورد مشاغل خودرو، عملا نیازی به تسلیم اظهارنامه نیست، اظهار داشت: دارندگان وسایط نقلیه مطابق دستورالعمل سازمان امور مالیاتی و تبصره ۱۰۰  از ارائه اظهارنامه مالیاتی معاف هستند می توانند با مرجعه به دفاتر پیشخوان و یا پست، مالیات مقطوع مشخص شده را پرداخت کنند.

وی افزود: این گروه باید مالیات خود را تا آخر خردادماه پرداخت کنند در غیر این صورت به ازای هر روز ۲.۵ درصد جریمه می شوند.

معاون حسابرسی مالیاتی اشخاص حقیقی اداره امور مالیاتی استان اصفهان با تاکید بر اینکه مؤدیان باید در پر کردن اظهارنامه‌های جدید، دقت بیشتری داشته باشند، گفت: صاحبان مشاغل باید ارقام و اطلاعات خود را در اظهارنامه های جدید درج کنند در غیر این صورت مشمول جریمه می شوند.

وی تاکید کرد: در صورتیکه صاحبان مشاغل اظهارنامه های مالیاتی خود را ارائه ندهند مشمول ۳۰ درصد جریمه می شوند همچنین اگر مودی به صورت غیرعمد در اشتباه در اظهارنامه خود داشته باشد تنها تا پایان خردادماه برای اصلاح آن فرصت دارد.

مزیکی افزود: اگر اظهارنامه های مالیاتی گروه دوم که بیش از ۱۵۶ میلیون تومان فروش دارند به صورت درست و صحیح ارائه شوند مالیات آنها به صورت مقطوع پذیرفته خواهد شد.

وی یادآور شد: دسترسی سازمان مالیاتی به اطلاعات مؤدیان افزایش یافته و این ویژگی، کار را برای شناسایی فرارهای مالیاتی راحت‌تر کرده است.

معاون حسابرسی مالیاتی اشخاص حقیقی اداره امور مالیاتی استان اصفهان تأکید کرد: در قانون جدید تسهیلات مناسبی برای گروه‌های مختلف مؤدیان دیده شده و برای گروه اول مؤدیان، دفاتر حسابداری ملاک اخذ مالیات خواهد بود.

وی همچنین در خصوص مالیات سال ۹۴، بیان داشت: برای کسانی که هنوز مالیات سال ۹۴ خود را قطعی نکرده‌اند فرصت بستن پرونده در روزهای باقیمانده وجود دارد و سازمان مالیاتی تا ساعت ۲۰ شامگاه سه‌شنبه و ۲۱ شامگاه چهارشنبه آماده خدمت‌رسانی به مؤدیان است تا با قطعی کردن مالیت خود از مزایای مالیاتی بهره مند شوند.

کد خبر 307422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.