اعتماد بخش خصوصی به شهرداری / مشارکت ها در شهر ۲و نیم برابر شد

معاون مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان حجم ریالی قراردادهای مشارکتی شهرداری اصفهان را ۲و نیم برابر حجم ریالی ۱۰ سال قبل اعلام کرد و گفت: سال ۹۵ سال خاصی در تحول امور سرمایه گذاری بود.

علیرضا برهانی پور در گفتگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: از سال ۱۳۸۵ که امور سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان در قالب ساختار جدید خود آغاز به کار کرد، شروعی برای ایجاد تحولات در شهر بود و خوشبختانه روند رو به رشدی را در جذب مشارکت های بخش خصوصی در اجرای پروژه های شهری شاهد بودیم.

وی ادامه داد: سال ۱۳۸۵ که سال نخست آغاز به کار امور سرمایه گذاری شهرداری اصفهان بود، تنها ۲ قرارداد سرمایه گذاری داشتیم اما این روند به گونه ای با شتاب پیش رفت که در سال ۱۳۹۵ در مجموع ۱۱ سال گذشته بیش از ۱۶۰ قرارداد مشارکت با بخش خصوصی در بخش های مختلف منعقد شد.

معاون مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان تصریح کرد: به لحاظ حجم ریالی سال ۹۵ سال خاصی در تحول امور سرمایه گذاری به شمار می رفت زیرا حجم ریالی قراردادهای مشارکتی شهرداری ۲.۵ برابر حجم ریالی ۱۰ سال قبل خود بود.

وی گفت: این نشان دهنده اعتماد بخش خصوصی برای مشارکت در اجرای پروژه هاست که این موضوع بزرگترین سرمایه شهرداری اصفهان محسوب می شود.

برهانی پور افزود: در حوزه سرمایه گذاری بیش از آنکه عدد و رقم های ریالی مطرح باشد، فضای اعتماد متقابل بین شهرداری و بخش خصوصی مهم است.

وی با اشاره به موفقیت امور سرمایه گذاری شهرداری اصفهان در جذب سرمایه گذاران خارجی، به بهره برداری از آکواریوم ناژوان به عنوان اولین تونل آکواریوم کشور در ابتدای سال ۹۵ اشاره و خاطرنشان کرد: آکواریوم ناژوان یکی از حلقه های مفید صنعت گردشگری برای شهروندان و مسافران بود و توانست به مقصد گردشگری بسیاری از مسافران تبدیل شود.

 معاون مدیریت سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری اصفهان راه اندازی پمپ بنزین های تک سکویی برای رفع معضل کمبود پمپ بنزین در سطح شهر را از دیگرپروژه های خدمات شهری برشمرد که با مشارکت سرمایه گذاری بخش خارجی به نتیجه رسید.

وی سرمایه گذاری و مشارکت را پایه های توسعه شهرها دانست و درباره روند اجرای پروژه های مشارکتی گفت: پروژه های آماده جذب سرمایه گذار پس از بررسی در کارگروه های اقتصادی، حقوقی و شهرسازی،   به شورای عالی سرمایه گذاری و مشارکت ها که متشکل از سه نماینده از شهرداری، سه نفر از اعضای شورای اسلامی، یک نفر کارشناس خبره در حوزه سرمایه گذاری و مشارکت ها و دو عضو ناظر از شورای اسلامی شهر است، می آید.

برهانی پور افزود: پس از مطرح شدن طرح ها از سوی سازمان ها، مناطق و یا کارگروه ها، ابتدا استعداد یابی محل، انجام شده و سپس کلیه اسناد، مدارک تکمیل و مجوزهای لازم از شورای اسلامی شهر اخذ و در آخر پروژه آماده ارایه به سرمایه گذار می شود و در ادامه از طریق فراخوان در سایت امور سرمایه گذاری و مشارکت ها و روزنامه های کثیرالانتشار ملی و محلی، پروژه ها به اطلاع عموم رسانده و سوابق اشخاص حقیقی و حقوقی که به منظور مشارکت در اجرای پروژه اعلام آمادگی کردند، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی یادآور شد: پس از تعیین سرمایه گذار، آورده ها بررسی و درصد سهم طرفین مشخص شده و نهایتاً طی بازه زمانی ۶ ماه کلیه موارد به استحضار شورای اسلامی شهر رسیده و مصوبات لازم اخذ می شود.

کد خبر 307290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.