اقدامات شورای چهارم در دوره پنجم پیگیری شود/ لزوم توجه به میراث ملموس و ناملموس شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای دوره چهارم اقدامات گوناگونی را انجام داده که در دوره بعدی به منطور ثمردهی بیشتر باید ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد شریعتی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر اصفهان ضمن عرض تسلیت سالروز شهادت مولی الموحدین حضرت علی(ع) با اشاره به برگزاری مراسم های عزاداری در نقاط مختلف شهر اصفهان گفت: امید است با چنین مراسم هایی بتوان بهره کافی را از سیره معصومان برد.

وی با اشاره به کمک های نقدی و غیر نقدی نهادهای خیریه به منظور آزادسازی زندانیان گفت: این کار برگرفته از آموزه های اسلامی است و این حرکت خودجوش مردمی باعث شده تا برکات فراوانی را شاهد باشیم، از این رو از تمام دست اندرکاران این امر خیر تقدیر و تشکر می کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در قسمت دیگر سخنان خود ضمن تبریک به منتخبان پنجمین دوره شورا گفت: امیدوارم برخی از کارهایی که در دوره چهارم انجام شده در دوره بعدی هم پیگیری شود تا به سرانجام نهایی برسد از این رو من هم برای همکاری و هم افزایی با شورای دوره بعدی آماده ارائه تجربیات هستم.

شریعتی با اشاره به برخی از اقدامات باقی مانده از شورای دوره چهارم که در دوره بعدی باید پیگیری شود گفت: طرح منزلت شهروندی از جمله این برنامه هاست که تحقق این هدف باعث می شود بازنشستگان، معلولان و جانبازان به سطحی از رفاه برسند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به احداث خانه های برای سالمندان اشاره کرد و افزود: برای ساخت این مکان بودجه مختص آن هم توسط شورای شهر تصویب شده و قرار بوده است با همکاری شهرداری مکانی برای سالمندان تهیه شود.

شریعتی در ادامه صحبت های خود با اشاره به اینکه «شورایاریها» به معنای مشارکت مردم در موضوعات شهری و البته بدون هزینه است گفت: حضور شورایاریها بسیار گره گشا است و برای این مهم اساسنامه هم نوشته شده است.

وی افزود: حضور مردم در عرصه های مختلف باعث رفع بسیاری از مشکلات می شود و باید برای تحقق شورایاریها در سطح محلات شهر، در دوره بعدی شورای شهر تلاش شود، اما در حال حاضر از سوی شهرداری در خصوص تاسیس آنها گزارشی نشده است.

توجه به شایسته سالاری مدیران

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه مدیران شهرداری باید بر اساس لیاقت و شایستگی بر مسند ها قرار گیرند بیان کرد: شایسته سالاری مدیران باید مد نظر شورای پنجم باشد چرا که در دوره چهارم این شعار را دادیم ولی به آن عمل نکردیم.

شریعتی اضافه کرد: این رویکرد باعث می شود تا مدیران کارآمد بر سرکارها آمده و از آنها استفاده موثر شود در غیر این صورت شاهد فامیل گرایی در عرصه های مدیریتی خواهیم بود.

وی در بخش دیگر سخنان خود توسعه پایدار به جای توسعه عرضی، طولی و ارتفاعی شهر را مهم تلقی کرد و گفت: با توجه به رشد جمعیت، توسعه خیابانها و شهر مفید نیست و باید برای این مشکل راهکارهای اساسی داده شود.

نایب رئیس شورا توجه به نخبه ها برای ارتقا جایگاه شهری را یکی از مهم ترین مولفه هایی دانست که باید در شورای بعدی مد نظر باشد،  گفت: در این صورت شاهد شهری توسعه یافته خواهیم بود.

وی افزود: همچنین در اداره شهر از سازمان های مردم نهاد مانند بسیج و هیئت های مذهبی که موجب  موفقیت شورا هستند باید استفاده کرد.

شریعتی یکی از مهم ترین ارکان مدیریت شهری را ارتباط موثر با مردم دانست و بر استفاده از تریبون نماز جمعه برای بیان عملکرد شورای شهر وشهرداری تاکید کرد.

لزوم توجه به میراث ملموس و ناملموس شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه صحبت های خود توجه به میراث ملموس و ناملموس را مهم عنوان کرد و گفت: این صحبت به جهت توسعه سرمایه گذاری در شهر و ورود گردشگران خارجی است تا از این راه شهر از لحاظ اقتصادی پیشرفت داشته باشد.

شریعتی البته بر ایجاد رغبت برای سرمایه گذاری خارجی در شهر اصفهان تاکید کرد.

وی ابراز کرد: در شهر اصفهان زمینه برای سرمایه گذاری به خوبی هموار نیست و همین موضوع باعث شده تا سرمایه های شهر اصفهان به خارج از شهر برود.

کوتاه کردن دست واسطه ها با توسعه سیستم مکانیزه شهری

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به معضل خشکی زاینده رود اظهار کرد: بنا به گفته رئیس جمهوری زاینده رود باید جاری و به حقابه اَنها هم توجه شود.

شریعتی با اشاره به اینکه باید دست واسطه ها در برخی از مسائل شهری کوتاه شود گفت: سیستم مکانیزاسیون اداری شهری باعث خواهد شد تا دست واسطه ها از برخی از اعمال کوتاه شود از این رو باید این سیستم توسعه یابد.

لزوم پیشگیری از پیشروی کویر

وی با اشاره به روز کشاورزی بیان کرد: طبق احادیث وارده کشاورزان گنجینه های خدا را در زمین یافت می کنند و باید توجه داشت که یکی از راه های برون رفت از بحران های اقتصادی توجه به مسئله کشاورزی است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به روز جهانی بیابان زدایی گفت: این روز بهانه ای است تا تمامی نهادها به این مسئله توجه کنند و نگذارند کویر بیش از این پیشروی داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به 31 خرداد سال 71 گفت: در این روز منافقین کور دل قصد داشتند با اختلاف افکنی بین شیعه و سنی اهداف شوم خود را پیش برند که با بصیرت مردم این امر محقق نشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی از سوی امام خمینی(ره) گفت: تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی باعث انجام تبلیغات زیاد اسلامی در شهرها شد از این رو این نهاد خدمات ارزنده ای ارائه کرده است.

افزایش تولیدات داخلی اقتصاد شهر را رونق می بخشد

شریعتی در بخشی دیگر از صحبت های خود با اشاره به روز اصناف و با استناد به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: به امید الهی اگر بتوان مسئله تولید داخلی را رونق بخشیم به طور یقین بسیاری از مشکلات ما حل و دشمن با دیدن این وضعیت مایوس می شود.

وی ادامه داد: ما باید از سرمایه و کار ایرانی حمایت کنیم و این کار تنها با حمایت از تولید کنندگان داخلی میسر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به جمعه آخر ماه مبارک رمضان گفت: روز قدس، روز اسلام است و روزی است که باید به ابر قدرت ها فهماند که دیگر نمی توانند در ممالک اسلامی حکومت کنند، از این رو از تمامی مردم شریف شهرمان برای شرکت در این مراسم دعوت می کنیم.

شریعتی در ادامه صحبت هایش با اشاره به برخی از مشکلات شهری اصفهان گفت: در قسمتی از بزرگراه فرودگاه هیچ علامت هشدار دهنده ای وجود ندارد و ممکن است بی توجهی به این مسئله خطر آفرین باشد.

وی بیان کرد: در بخشی از خیابان امام خمینی(ره) خیابان فاقد جدول کشی است که باید به ساخت این جداول هم توجه کرد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: پل اطشاران فاقد چراغ راهنمایی و رانندگی است و خیابان خواجه عمید با وجود عبور خط بی آرتی از این محدوده دچار مشکلات ترافیکی شده است که باید این مشکلات نیز رفع شوند.

وی  اضافه کرد: پل مکانیزه بلوار ارغوانیه قرار بوده ساخته شود اما چندی است ساخت آن در اولویت نیست.

شریعتی با اشاره به وجوه دریافتی از دانش آموزان مدارس گفت: از آموزش و پرورش درخواست دارم مبنای این هزینه ها را با وجود اعلام وزارت آموزش و پرورش، مبنی بر نگرفتن وجوه از دانش آموزان بیان کند، همچنین هزینه های دریافتی از اتباع، باید خرج خودشان شود.

وی یکی از مهم ترین برنامه های شورای بعدی را کمک به ساخت مساجد دانست و بر این امر تاکید کرد.

کد خبر 307170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.