نمایش ضعیف یاران معروف برابر آمریکا/ آغاز هفته سوم با شکست

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در هفته سوم لیگ جهانی والیبال با برتری آمریکا به پایان رسید.

به گزارش ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان از ساعت ۱۹ و ۵۵ دقیقه امروز و در نخستین دیدار خود در هفته سوم لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۷ به مصاف تیم ملی آمریکا رفت و با نتیجه ۳ بر صفر شکست خورد.

ملی‌پوشان کشورمان در حالی پا به این مسابقه گذاشتند که محمدجواد معنوی‌نژاد و عادل غلامی به دلیل مصدمیت غایبان بزرگ تیم ملی ایران در این مسابقه بودند.
ایران با میلاد عبادی‌پور، سعید معروف، مسعود غلامی، سید محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی و مهدی مرندی (لیبرو) این بازی را آغاز کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود آمریکا

اولین امتیاز این بازی را آمریکا کسب کرد و در ادامه ۲ بر صفر پیش افتاد. ایران در ادامه و با سرویس هدفمند عبادی‌پور کار را به تساوی کشاند اما این آمریکا بود که با پیروزی ۸ بر ۶ به وقت استراحت فنی نخست رفت.

شرایط بازی در ادامه به گونه‌ای پیش رفت که دو تیم پا به پای هم پیش رفتند ولی آمریکا با اتکا به بازی خوب بازیکنانی مانند بنجامین پَتچ اختلاف امتیاز را بیشتر کرد. در نهایت وقت استراحت فنی دوم نیز با برتری ۱۶ بر ۱۳ آمریکا به پایان رسید.

در بازگشت به زمین آمریکا سرویس خود را از دست داد اما با بالا رفتن درصد اشتباهات فردی بازیکنان ایران، آمریکا این فرصت را پیدا کرد تا ۱۹ بر ۱۵ پیش بیفتد و اینجا بود که سرمربی تیم ملی کشورمان درخواست وقت استراحت کرد. ایران در حالی در ست نخست با نتیجه ۲۵ بر ۱۷ شکست خورد که ضعف در دریافت اول کاملاً در تیم ملی کشورمان مشهود بود.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۲ به سود آمریکا

با از دست رفتن سرویس آمریکا، اولین امتیاز ست دوم به حساب ایران ریخته شد. البته برتری ایران به اندازه‌ای شکننده بود که آمریکا به ایران برسد و در ادامه هم پیش بیفتد. شاگردان جان اسپیرو در این ست هم با برتری ۸ بر ۵ به وقت استراحت فنی نخست رفتند.

در بازگشت به زمین ایران بهتر عمل کرد و در امتیاز ۱۲ به حریف رسید. وقت استراحت فنی دوم با برتری میلیمتری ۱۶ بر ۱۵ ایران به پایان رسید اما شاگردان ایگور کولاکوویچ در حفظ این برتری ناکام بودند و این آمریکا بود که دوباره پیش افتاد. وقتی آمریکا ۲۴ بر ۲۲ پیش افتاد سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان درخواست وقت استراحت کرد اما بلافاصله بعد از بازگشت ۲ تیم به زمین آمریکا با دفاعی قدرتمند، برتری ۲۵ بر ۲۲ خودش در ست دوم را رقم زد.

ست سوم؛ ۳۰ بر ۲۸ به سود آمریکا

آمریکا با آغاز ست سوم روند دو ست قبلی را ادامه داد و از ضعف ایران در دفاع و دریافت‌های اول نهایت استفاده را برد. در ادامه عملکرد ایران در دفاع روی تور کمی بهتر شد و دو امتیاز متوالی از این طریق به دست آمد. البته باز هم آمریکا بود که با پیروزی ۸ بر ۵ به وقت استراحت فنی اول رفت.

در بازگشت به زمین ایران روند مسابقه را به سود خود تغییر داد و چند امتیاز عقب افتاده را جبران کرد و اختلاف امتیاز را به حداقل رساند. با اینکه وقت استراحت فنی دوم با برتری ۱۶ بر ۱۵ آمریکا همراه بود اما تیم ملی کشورمان در ادامه ۱۹ بر ۱۷ پیش افتاد و با یک امتیاز سرویس از میلاد عبادی‌پور به امتیاز ۲۰ رسید. ایران با حساب ۲۴ بر ۲۱ پیش بود که آمریکا موفق شد به امتیاز ۲۲ برسد و سرمربی تیم ملی کشورمان شاگردانش را به کنار زمین فرا خواند. در بازگشت به زمین آمریکا امتیاز بیست  وسوم را کسب کرد و با یک امتیاز سرویس حساب کار را ۲۴ بر ۲۴ مساوی کرد. در ادامه سرویس آمریکا به تور برخورد کرد ولی این تیم باز هم کار را به تساوی کشاند. در ادامه هر بار که آمریکا پیش می‌افتاد ایران بازی را به تساوی می‌کشاند تا اینکه ست سوم با شکست ناباورانه ۳۰ بر ۲۸ کشورمان همراه شد تا آمریکا این بازی را با نتیجه ۳ بر صفر ببرد.
تیم ملی کشورمان در دومین دیدار خود در هفته سوم لیگ جهانی والیبال از ساعت ۲۲ و ۵۵ دقیقه شنبه ۲۷ خردادماه به مصاف تیم ملی لهستان می‌رود.

کد خبر 307026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.