تامین آب کشاورزی غرب اصفهان/کشت غله در سطح ۲۸ هزار هکتار اراضی شرق اصفهان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به تامین آب بخش کشاورزی حوضه زاینده رود در غرب اصفهان، گفت: عمده کشت‌های غلات در سطح ۲۷هزار هکتار و۷۰۰ هکتار و باغات میوه در شرق اصفهان، از حوضه آب زاینده‌رود سیراب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا  محسن کریمیان با اشاره به اینکه با رعایت سقف میزان آب تعیین شده آب بخش کشاورزی حوضه زاینده‌رود برای کشت غرب اصفهان تامین شد، اظهار داشت: بعد از توافق کارشناسی مجموعه مرتبطین آب بخش کشاورزی و با ایجاد هماهنگی و همدلی، آب شرق و غرب حوزه زاینده‌رود در استان توزیع شد.

وی با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی کارشناسی برای توزیع کشت‌های بهاره و حفاظت از باغات شرق و غرب حوزه زاینده‌رود، گفت: با به ثمر رسیدن کشت غله شرق و بسته شدن آب زاینده‌رود برای مزارع شرق اصفهان، براساس برنامه‌ریزی قبلی، آب برای شهرستان‌های غرب برای کشت مزارع و حفاظت از باغات به صورت ونش بندی در طی تابستان در اختیار کشاورزان و باغ داران قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: در فصل بهار نیز طی دو نوبت برای شهرستان‌های‌ غرب، آب زاینده‌رود به مدت۴۰ روز در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: عمده کشت‌های غلات در سطح ۲۷هزار هکتار و۷۰۰ هکتار و باغات میوه در شرق اصفهان، از حوضه آب زاینده‌رود سیراب می‌شود.

کریمیان در خصوص وضعیت غرب اصفهان، افزود: حدود ۱۲ هزارهکتار سطح زیر کشت در شهرستان‌های زرین‌شهر، مبارکه، فلاورجان، خمینی‌شهر و نجف آباد به کشت های ذرت علوفه‌ای، ارزن، چغندر وسبزی و صیفی‌جات اختصاص دارد وحدود ۶۰۰۰هزار باغ میوه است که از آب زاینده رود آبیاری می شوند.

کد خبر 306981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.